×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی کشتار غیرمجاز محسوب می شود

رییس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کردستان گفت: کشتار دام بدون نظارت دامپزشکی کشتار غیرمجاز محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله طهماسبی در جمع خبرنگاران افزود: ورود فرآورده گوشتی قاچاق و غیر مجاز به داخل کشور و کشتار آن بدون نظارت دامپزشکی می تواند حداقل در میان هفت خانواده توزیع شود و منشا بروز بیماری در آنها شود.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ نوع بیماری مشترک میان دام و انسان وجود دارد گفت: ۷۰ درصد بیماری های عفونی، میان انسان و دام مشترک هستند.

طهماسبی با بیان اینکه ۸۵۰ نوع بیماری عفونی از دام به انسان منتقل می شود افزود: راه اندازی دو کشتارگاه صنعتی در استان منجر به تعطیلی دو بیمارستان در استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشتار دام در اکثر استان های کشور به شیوه سنتی انجام می شود گفت: این در حالی است که از حدود ۱۵۰ سال پیش کشتار دام در جهان به صورت صنعتی انجام می شود.

رییس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کردستان گفت: ۷۰ درصد گوشت مصرفی استان کردستان از گوشت سفید و ۳۰ درصد از گوشت قرمز است.

طهماسبی تاکید کرد: در همین راستا همه سازمان ها، شهرداری ها، شورای شهر و روستا موظفند اقدامات لازم را در زمینه پیشگیری از معضل قاچاق بعمل آورند.

وی تاکید کرد: بازرسان بهداشت دامپزشکی در راستای حفظ سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از سودجویی در زمینه فرآورده های گوشتی از مراکز عرضه فرآورده های گوشتی کنترل و نظارت می کنند.

وی افزود: تعدای از بهداشت کاران علوم پزشکی تحت نظر دامپزشکی در روستاها از کشتار و توزیع در روستاها نظارت می کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches