معاون برنامهریزی و تأمین منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: کریدورهای حملونقل در استان خراسان شمالی نیازمند تقویت و ارتقا هستند و این موضوع باید با اولویت در دستور کار دستگاههای مسئول قرار گیرد.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سیدعبدالله ارجائی روز جمعه در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: این استان از نظر موقعیت جغرافیایی در مسیر پیوند شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد و ارتقای زیرساختهای حملونقلی در این استان میتواند نقش مهمی در بهبود جریان ملی ترانزیت ایفا کند.
وی با اشاره به ضرورت هماهنگی بینبخشی در اجرای پروژههای حملونقلی استان، افزود: ضروری است وظایف دستگاههای مرتبط در چارچوبی منسجم و شورایی بهویژه با محوریت استاندار پیگیری و اجرا شود تا از موازیکاری و اتلاف منابع جلوگیری شود.
ارجائی تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی از توسعه شبکه حملونقل زمینی، هوایی و ریلی در استان خراسان شمالی حمایت میکند و آماده است در قالب شورای هماهنگی حملونقل استان، تعاملات لازم برای تسریع پروژهها را گسترش دهد.
در این نشست که با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری، فرودگاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد بر شفافسازی مأموریتها، همافزایی تخصصی و انسجام مدیریتی در اجرای پروژههای زیرساختی استان تأکید شد.
طول راههای خراسان شمالی بدون احتساب راههای روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راههای کشور را به خود اختصاص داده است و اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راههای روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استانهای کشور قرار گرفته است.
اکنون ۴۶.۴ درصد از راه های روستایی استان آسفالت شده که این رقم در میانگین کشوری ۵۴.۳ درصد است که بر این اساس استان در این شاخص ۷.۹ درصد از میانگین کشوری عقب است.
خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر میکنند.
دیدگاه ها بسته هستند.