×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۵٫۵ درصدی ازدواج و افزایش ۹ درصدی طلاق

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: براساس اطلاعات جمع آوری شده در ۷ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار طلاق ۹٫۱ درصد افزایش و آمار ازدواج نیز ۵٫۵ درصد کاهش داشته است.

علی اکبر محزون در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای بدست آمده از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال جاری ۸۵۳ هزار و ۵۴۸ مورد ولادت در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۳۸ هزار و ۸۲۲ مورد مربوط به تولد پسران و ۴۱۴ هزار و ۷۲۶ مورد نیز مربوط به دختران بوده است.

وی گفت: همچنین از این تعداد ۶۸۶ هزار و ۵۸۶ تولد در نقاط شهری و ۱۶۶ هزار و ۹۸۰ مورد نیز در نقاط روستایی رخ داده است و در مجموع آمار ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور به آمار وفات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طی ۷ ماه گذشته در کل کشور ۲۱۰ هزار و ۲۴۵ واقعه وفات داشته ایم که فوت ۱۱۹ هزار و ۲۰۴ مرد و ۹۱ هزار و ۴۱ زن به ثبت رسیده است. همچنین ۱۶۲ هزار و ۵۹ واقعه فوت در مناطق شهری و ۴۸ هزار و ۱۸۶ واقعه نیز در مناطق روستایی به وقوع پیوسته که از افزایش ۱٫۷ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

محزون از کاهش ۵٫۵ درصدی آمار ازدواج خبر داد وتاکید کرد: طی ۷ ماه گذشته ۴۵۰ هزار و ۲۷ مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده که استانهای تهران با ۴۷ هزار و ۷۶۳ مورد، خراسان رضوی با ۴۲ هزار و ۱۵۷ واقعه و خوزستان نیز با ۳۲ هزار و ۴۷۶ واقعه به ترتیب دارای بیشترین آمار ازدواج بوده اند.

به گفته وی، ۸۱ هزار و ۵۹۵ مورد طلاق نیز به ثبت رسیده که استانهای تهران ، خراسان رضوی و فارس دارای بیشترین آمار طلاق بوده است که آمارها نشاندهنده افزایش ۹٫۱ درصدی طلاق نسبت به سال قبل است.

وی گفت: استان تهران بدلیل جمعیت بالایی که دارد در وقایع چهار گانه ولادت، ازدواج،طلاق و همچنین وفات در صدر استانهای دیگر قرار دارد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches