×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۳٫۲ درصدی احداث ساختمان در کشور

پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به سال گذشته ۳٫۲ درصد کاهش داشته و نشان می‌دهد استان‌های تهران و اصفهان بیشترین پروانه‌های صادر شده را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مرکز آمار ایران، گزارش در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی و وضعیت ساخت مسکن منتشر شد.

براساس آمار اعلام شده از سوی شهرداری تهران، این شهرداری در سال ۱۳۹۱، تعداد ۲۳ هزار و ۷۵۷ پروانه احداث ساختمان (پروانه ساختمان و تخریب و نوسازی) صادر کرده است که این تعداد پروانه حدود ۱۱٫۵ درصد از کل پروانه‌های صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

پروانه‌های احداث ساختمان نسبت به سال گذشته ۲۰٫۲ درصد کاهش داشته است.

بیش‌ترین سهم از پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در شهر تهران، مربوط به شهرداری منطقه ۸ با صدور ۱۸۳۸ پروانه (۷٫۷ درصد) و کمترین سهم مربوط با شهرداری منطقه ۲۱ با ۴۰۴ پروانه (۱٫۷ درصد) بوده است.

مجموع مساحت زیربنای تعیین شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران ۳۱ هزار و ۹۹۷٫۶ هزار متر مربع بوده است که ضمن کاهش ۳٫۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۰ در حدود ۲۷٫۲ درصد از مجموع مجموع کل زیربنای تعیین شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

با توجه به تعداد پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده و مساحت زیربنای متناظر با آن‌ها، متوسط مساحت زیربنای هر پروانه احداث ساختمان صادر شده حدود ۱۳۴۷ متر مربع محاسبه شده است.

تعداد واحد مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران بالغ بر ۱۹۲ هزار و ۴۳۲ واحد بوده است.

این تعداد واحد مسکونی، ۲۶٫۴ درصد از کل واحدهای مسکونی در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور می‌باشد که دارای ۸٫۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل است.در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری تهران، بیش‌ترین سهم مربوط به شهرداری منطقه ۵ با ۲۰۰۵۴ واحد مسکونی (۱۰٫۴ درصد) و کمترین سهم مربوط به شهرداری منطقه ۱۹ با ۲۶۵۳ واحد مسکونی (۱٫۴ درصد) بوده است.

همچنین، اطلاعات حاصل بیانگر این مطلب است که از مجموع پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های شهر تهران در حدود ۰٫۲ درصد برای احداث ساختمان‌های یک طبقه، ۰٫۴ درصد برای احداث ساختمان‌های دو طبقه، ۱٫۲ درصد برای احداث ساختمان‌های سه طبقه، ۴٫۷ درصد برای احداث ساختمان‌های چهارطبقه و ۹۳٫۵ درصد برای احداث ساختمان‌های پنج طبقه و بیش‌تر صادر شده است.

 

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches