×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۹۲ درصدی آتش سوزی در مراتع البرز

اقتصادتهران: گزارش ارایه شده از سوی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز نشان دهنده کاهش چشمگیر حوادث همچون آتش سوزی‌ها در مراتع و تخلفات مختلف در اراضی و عرصه های ملی و دولتی این استان در ۹ ماه گذشته است.

به گزارش ایرنا، اراضی و عرصه های طبیعی و ملی هر کشور به عنوان منبعی برای زیست جانداران و تنفس کره زمین محسوب می شود به همین دلیل این عرصه‌ها به عنوان ثروت ملی هر کشور شناخته شده است.

عرصه های ملی در ایران به صورت جنگل، مرتع و بیابان دیده می شود که عرصه های بیابانی بیشترین وسعت را در کشور ما به خود اختصاص داده‌اند.

این عرصه ها به دلیل اینکه به عنوان ذخیره گاهی برای نسل حاضر و نسل‌های آینده محسوب می‌شوند، مدیریت آن به دولت واگذار شده و سندهای مالکیت برای آن به نام دولت صادر می شود.

بعضا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که بعضی از این اراضی دارند مورد نظر سوء بسیاری از افراد برای تصرف قرار می گیرد که اراضی ملی استان البرز به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی و همچنین نزدیکی به پایتخت همواره مورد نظر متصرفان قرار می گیرد.

هر ساله بسیاری از اراضی ملی استان البرز مورد تهاجم افرادی برای تصرف قرار می گیرد که در سال های اخیر مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان تلاش زیاد و شبانه روزی خود را بر شناسایی، جلوگیری از ادامه فعالیت و همچنین رفع تصرف‌ها کرده‌اند.

اراضی ملی همچون جنگل‌ها و مراتع علاوه بر اینکه از سوی متصرفان مورد تهدید قرار می گیرد، تهدیدهای دیگری همچون چرای بی رویه دام و ورود دام‌های غیرمجاز و همچنین آتش سوزی‌ها شاهد است.

بر اساس آماری که از سوی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ارایه شد، مشخص شد که آتش سوزی‌ها و چرای بی رویه دام‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

افزایش میزان رفع تصرف‌ها نیز نشان از پیگیری و پایش های شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در سطح عرصه های استان دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches