×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۴٫۳ درصدی قیمت مسکن در تهران

اقتصادتهران: متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در فروردین‌ماه امسال در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران، ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بود که نسبت به اسفند ۹۵ کاهش ۴٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ را منتشر ساخت.

و براساس این گزارش، یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده در فروردین ۹۶ نسبت به ماه مشابه پارسال ۳٫۶ درصد رشد را ثبت کرد.

شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه امسال به پنج هزار و ۳۸۴ دستگاه رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال ۸٫۵ درصد کاهش داشت.

واحدهای تا پنج سال ساخت بیشترین سهم از واحدهای معامله شده را به میزان ۴۵٫۷ درصد از آن خود کردند.

بیشترین قراردادهای مبایعه نامه به منطقه پنج تهران با سهم ۱۶٫۵ درصدی از کل معاملات مربوط شد. مناطق چهار و ۲ در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه پارسال به منطقه ۲۲ (با ۷ / ۱۵ درصد) و بیشترین کاهش متوسط قیمت به منطقه یک (با ۱۳٫۸ درصد) تعلق گرفت.

بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران رقم ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به منطقه سه و کمترین آن با ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشت.

این ارقام در مقایسه با ماه مشابه پارسال به ترتیب ۸٫۳ درصد افزایش و ۳٫۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع (معادل ۲ / ۱۵ درصد) اختصاص یافت.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches