×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش ۱٫۵ میلیون نفری تعداد بی‌سوادان کشور

اقتصادتهران: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزگاران در آموزش به دانش‌آموزان باید برخوردار از سرمایه حرفه‌ای باشند بدین معنا که در کار خود، آزادی عمل داشته باشند.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده، در نشستی با عنوان «نشست سالانه شورای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی»، اظهار کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید در طی چهار سال گذشته در کنار شوراهای آموزش و پرورش شش جلسه شورای عالی پشتیبانی، تشکیل شده، که در آن ۶۸ مصوبه طرح شده و برخی از آنها به تصویب هیات دولت رسیده است. همچنین۳۵۰ جلسه شوراهای عالی آموزش و پرورش در سطح استان خراسان‌رضوی تشکیل شده که ۲۵ مصوبه در سطح استان داشته‌ایم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: از جمله تصمیم‌های مکتوب این بوده که از جریان شوراهای آموزشی و پرورشی در شهرستان‌ها و استان‌ها حمایت کنیم. نرخ باسوادی در کشور به ۸۵/۲ درصد رشد کرده و تعداد بی‌سوادان کشور ۱٫۵ میلیون نفر کاهش داشته است. این درحالی است که طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ بی‌سوادی رشد دو درصدی پیدا کرده بود و ۴۰۰ هزار نفر به تعداد قشر بی‌سواد کشور افزوده شد. خوشبختانه این رشد ۸۵/۲ درصدی، ۱۴ برابر رشد قبل از خود را داشته است.

باقرزاده با بیان اینکه «در حوزه بین‌المللی از سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵، ۷۵ کشور، سند آموزش و پرورش را امضاء کردند» خاطرنشان کرد: میانگین رشد ‌سواد، در دنیا یک درصد افزایش یافته، حال آنکه تعداد بی‌سوادان دنیا ۷۸۰ میلیون‌نفر باقی مانده است. این درحالی است که کشور ما در طی ۱۵ سال اخیر سه  برابر میانگین جهانی رشد سواد آموزشی داشته‌ایم. باید توجه داشت همه انسان‌ها می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و در مسیر تعالی و کمال قرار بگیرند، اما تفاوت‌ در میان انسان‌ها به وسیله فاصله طبقاتی ملت‌های غنی و فقیر و… ایجاد می‌شود. پرسش اینجاست که علت چیست؟ باید پاسخ را در حوزه آموزش جست‌وجو کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches