اقتصادتهران: بررسی عملکرد سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمهگذاران در بیمه مرکزی از کاهش شمار شکایت از شرکت های بیمه و همچنین بهبود متوسط زمان رسیدگی به مسائل مطرح شده از ۷۸ روز در سال ۱۳۹۳ به ۶ روز در ۹ ماهه امسال نشان دارد.
به گزارش ایرنا، بررسی جدول منتشر شده بیمه مرکزی نشان می دهد در سال ۱۳۹۲ شمار شکایت های مکتوب ۱۵۶۰ مورد بود. در این سال ۲۷ هزار و ۸۹۰ نفر به طور حضوری برای شکایت از بیمه ها به بیمه مرکزی مراجعه کردند. در این سال متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها ۷۳ روز بود.
در سال ۱۳۹۳ شمار شکایت های مکتوب با رشد چهار درصدی به ۶۳۳۷ مورد و میزان مراجعه حضوری با افزایشی اندک به ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.
در این سال متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها نیز با رشدی اندک، ۷۸ روز شد.
پارسال در این شاخص ها کاهش چشمگیری رخ داد؛ به گونه ای که شمار شکایت های مکتوب ۳۰۴۵ مورد شد و با وجود رشد شمار شاکیان حضوری تا ۳۰ هزار و ۶۴۶ نفر، متوسط زمان رسیدگی به شکایت ها به ۱۴ روز کاهش یافت.
در ۹ ماهه امسال ۲۳۲۷ شکایت مکتوب و ۲۲ هزار و ۹۸۴ شکایت حضوری ثبت شد و متوسط زمان برای رسیدگی به شکایت ها با بهبود دو برابری، به ۶ روز رسید.
به گزارش شامگاه چهارشنبه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایت بیمهگذاران به نشانی www.centinsur.ir راه اندازی شده است.
این سامانه از آغاز خردادماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شد و گزارش شکایت از شرکتهای بیمه به تفکیک شرکت و رشته بیمهای هر ماه روی تارنمای بیمهمرکزی قرار می گیرد و بیمهگذاران میتوانند از عملکرد شرکت بیمه آگاه شوند و نسبت به انتخاب شرکت بیمه برتر اقدام کنند.
برای درج شکایت در این سامانه، وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمهنامه، نشانی و شماره تلفن همراه الزامی است.
شاکی در مرحله نهایی ثبت شکایت با ثبت گزینه «ارجاع شکایت به بیمهمرکزی» کد رهگیری دریافت می کند و همزمان پیامکی حاوی دریافت شکایت شاکی به تلفن همراه وی فرستاده می شود.
وی می تواند با مراجعه به همین سامانه با درج کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری و از نتیجه آن آگاه شود.
دیدگاه ها بسته هستند.