×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش سرانه بهداشت و درمان در تولید ناخالص داخلی کشور

اقتصادتهران: رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه سرانه بهداشت و درمان در تولید ناخالص داخلی (GDP) کاهش یافته است، گفت: تامین امنیت و سلامت مهم‌ترین وظیفه دولت‌هاست، بنابراین دولت باید با تمام توان از فعالیت در این بخش‌ها حمایت کند.

محمدرضا ظفرقندی روز پنجشنبه در دوازدهمین کنگره بین المللی «از آزمایشگاه تا بالینی» در دانشکده پزشگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: چالش‌ها و راهبرد تقویت ارتباط آزمایشگاه و بالینی از مهم‌ترین نیازهای کشور است.

به گفته رییس سازمان نظام پزشکی کشور، نیاز مردم در حوزه‌های سلامت و درمان است، بنابراین باید هرچه بیشتر در جهت رفع چالش های این حوزه تلاش کرد.

ظفرقندی با بیان اینکه تنها با همراهی و هم افزایی می توان به پیشرفت در عرصه آزمایشگاه رسید، عنوان کرد: با توجه به پیشرفت سریع عرصه آزمایشگاهی، اگر همراهی و هم افزایی صورت نگیرد، تشخیص بیماری ها دشوار می شود.

وی معتقد است که اگر پزشکان دو سال در کنگره‌های علمی شرکت نکنند، بی شک پس از دو سال با بیماری ها و مواردی آشنا می‌شوند که با گوش آنها بیگانه است و این ضرورت ارتباط میان رشته ها محسوب می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه پیشرفت سریع علمی نباید در کشور متوقف شود، یادآور شد: با رشد علمی نیازهای مردم رفع می شود، از یک طرف باید به حرکت های علمی و از سوی دیگر باید به تقویت و حمایت از فعالیت‌های علمی اهمیت داد.

به اعتقاد وی، در مرزهای دانش حرکت‌کردن با شعار محقق نمی شود بلکه باید در زمینه اجرایی و اقتصادی نیز از این علوم حمایت شود.

ظفرقندی افزود: تورم به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه  به کشور وارد شده، در هیچ جای دنیا حتی در زمان جنگ هم تحریم شامل مواد دارویی و درمانی نبوده اما این تحریم حوزه سلامت و درمان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به کاهش سهم سلامت در GDP کشور اظهار کرد: کمبود و محدودیت خدمات و تجهیزات، تعویق پرداخت بیمه و مشکلات در عرصه سلامت و تهیه کیت های آزمایشگاهی، تورم در بخش سلامت را به دلیل وابستگی به تجهیزات، یک و نیم تا ۲ برابر تورم جاری کشور کرده است.

وی اعلام کرد که با تورم جاری رشد تعرفه ها برای بخش بهداشت و درمان پنج تا۱۰ درصد بوده است.

ظفرقندی در ادامه گفت: با توجه به استهلاک و تورم ها در ارائه خدمات، استانداردها کاهش یافته است که خوشایند نیست، باید امکانات را طوری تدارک دید که اگر سطح سلامت و دانش سلامت در استاندارد باقی بماند هزینه واقعی، دیده شده و در بودجه نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه ها نیز باید هزینه اضافی را فاکتور بگیرند، خاطر نشان کرد: کشور شرایط پرداخت هزینه های اضافی را ندارد، همچنین در همه جای دنیا نیز به سمت لازم ها و صرفه ها پیش می روند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با قدردانی از زحمات جامعه پزشکی افزود: جامعه پزشکی با وجود مشکلات همیشه وظایف خود را به درستی انجام داده و در عرصه های مختلف پیشگام بوده است، بطور مثال  در حوادث آبان ماه جامعه پزشکی از دقیقه اول به مردم آسیب‌دیده با وجود همه مشکلات خدمات ارایه کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches