×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش تولید زیتون

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال به دلیل شیوع آفت مگس زیتون و افت تولید در سه استان کشور، میزان تولید زیتون کشور کاهش یافت.

ˈعلیرضا اسمعیلی فلکˈ در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه، آمار دقیقی از میزان تولید زیتون در دست نیست افزود: برداشت محصول زیتون تا اواسط آذر ماه سال جاری ادامه دارد و میزان برداشت جمع بندی و اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده تولید زیتون کشور مربوط به سه استان گیلان، مازندران و قزوین است و به دلیل شیوع آفت مگس زیتون این سه استان با افت شدید تولید محصول روبرو شدند.

وی ادامه داد: تاکنون خسارت ناشی از شیوع افت مگس زیتون در این سه استان جمع بندی و اعلام نشده است، اما طبق آمارها به استان های قزوین ۴۰ درصد، گیلان ۳۰ درصد و زنجان ۱۰ درصد خسارت وارد شده است.

مجری طرح زیتون کشور تصریح کرد: متولی مبارزه با آفات و بیماری های بخش کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست کشور است که تاکنون جلساتی با این سازمان برگزار شده است.

اسمعیلی فلک اضافه کرد: در این راستا کار گروه مبارزه با آفت مگس زیتون و جلوگیری از شیوع این بیماری در سال آینده اقداماتی صورت گرفته و همچنین اعتباری از سوی طرح زیتون به این موضوع اختصاص یافته است.

وی، در خصوص برنامه ها و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آفت مگس زیتون و میزان اعتبارات تخصیص یافته از سوی این طرح پاسخی نداد.

وی با بیان این که، سال گذشته ۷۰ هزار تن زیتون در کشور تولید شد تصریح کرد: امسال پیش بینی می شد رقم تولید زیتون در کشور به ۱۳۰ هزار تن برسد که به طور حتم با شیوع این آفت با کاهش قابل توجهی مواجه خواهیم شد.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches