×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش تعرفه‌های بیهوشی قابل بازنگری است

اقتصادتهران: معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع کاهش تعرفه‌های بیهوشی قابل بازنگری است، تصریح کرد: قرار شده است کمیته‌ای بین شورای عالی بیمه با حضور نمایندگانی از بیمه‌ها، سازمان نظام پزشکی، مدیریت برنامه و بودجه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا مسائل گروه‌های مختلف پزشکی در زمینه تعرفه‌ها را حل کند.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در مراسم روز جهانی بیهوشی که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه ما بدون حضور صاحبان فرآیند نمی‌توانیم هیچ پروژه یا کاری را انجام دهیم، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت آغاز شده و خیر و برکتی برای مردم داشته است اما قطعا باید بازنگری‌هایی در مدیریت هزینه صورت گیرد و به سمت بهره‌وری بالاتر، افزایش کیفیت خدمات و تعیین سهم بخش خصوصی در بازار سلامت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: روزی که طرح تحول نظام سلامت آغاز شد وعده‌هایی برای تامین منابع مالی نیز داده شد و قرار بود سازمان تامین اجتماعی ۱۰۰۰ میلیارد تومان، بیمه سلامت ۷۰۰ میلیارد تومان و وزارت بهداشت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص دهند اما تامین مالی انجام نشد. ما باید به سمت آنچه در برنامه ششم توسعه ذکر شده یعنی خرید راهبردی برویم. این موضوع علمی‌ترین کار در زمینه مدیریت هزینه است و بدون مشورت با اعضای گروه برد پزشکی و صاحبان فرآیند نمی‌توان آن را انجام داد.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: بعد از اینکه دکتر فاضل کتاب ارزشگذاری نسبی را ۳۰ سال پیش به کشور آوردند،دکتر هاشمی بعد از سه دهه ارزش نسبی خدمات پزشکی را مطرح کردند و گفتند که باید افزایش یابد. برای این موضوع در مجلس نیز صحبت کردند و گفتند که اگر این کار انجام شود وجوه غیرمتعارف نیز جمع می‌شود اما بعد از این موضوع تامین منابع اتفاق نیفتاد. اولین مستندی که برای کاهش تعرفه‌های بیهوشی وجود دارد از طرف بیمه سلامت و در بهمن‌ماه سال ۹۵ بوده است. بعد از آن نیز شورای عالی بیمه درخواست جلسه کرده است و در نهایت این موضوع به سمتی رفت که کاهش تعرفه در چهار رشته اتفاق افتاد. ما با دکتر هاشمی در این خصوص صحبت می‌کردیم و او از اینکه همه این حساب و کتاب‌ها به پای وزارت بهداشت نوشته شده است، ناراحت است.

جان بابایی با تاکید بر اینکه موضوع کاهش تعرفه‌های بیهوشی قابل بازنگری است، تصریح کرد: قرار شده است کمیته‌ای بین شورای عالی بیمه با حضور نمایندگانی از بیمه‌ها، سازمان نظام پزشکی، مدیریت برنامه و بودجه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا مسائل گروه‌های مختلف پزشکی در زمینه تعرفه‌ها را حل کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مسائلی که در خصوص ابلاغیه وزارت بهداشت برای منع ورود متخصصان بیهوشی که روبروی مجلس تجمع کرده بودند، اظهار کرد: هیچ مستندی درباره اینکه من به صورت شفاهی یا مکتوب این موضوع را مطرح کرده‌ام وجود ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches