×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش بیماری‌های دامی و جلوگیری ورود دام زنده از مرزها

اقتصادتهران: رئیس سازمان دامپزشکی کشور می گوید: از شاخص ترین فعالیت‌های این سازمان در دولت یازدهم کاهش بیماری‌های دام و طیور و همچنین جلوگیری از ورود دام زنده از مرزها به ویژه مرز شرقی کشور بوده است.

 به گزارش ایرنا، «مهدی خلج» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: شناسایی، اعلام و اطلاع رسانی به موقع بیماری‌ها در سطح ملی و بین المللی از اقدام‌هایی بود که منجر به کاهش انواع بیماری‌های دام و طیور شد، به طوری که در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ بیماری ﻁﺎﻋﻮﻥ ﻧﺸﺨﻮﺍﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﮐﻮﭼﮏ PPR نزدیک ۷٫۸ برابر، بیماری ویروسی خونریزی دهنده قزل آلا (وی اچ اس) ۴ برابر، بیماری آبله نشخوار کنندگان کوچک سه برابر، بیماری شاربون ۲٫۸ برابر و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کاهش چشمگیری یافت.

وی از دیگر اقدام های مهم دولت یازدهم در سازمان دامپزشکی کشور را جلوگیری از ورود دام زنده از مرزها عنوان کرد و گفت: برای کاهش ورود بیماری‌های دام به کشور، دولت یازدهم اقدام به جلوگیری از ورود دام زنده به قصد کشتار از مرزها به ویژه مرز شرقی (سیستان و بلوچستان) کرد که همین امر در مقایسه با گذشته نشان می دهد ورود دام زنده کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

به گفته وی، در گذشته دام‌های زنده آسیای میانه به قصد کشتار از مرزهای افغانستان و پاکستان وارد کشور می‌شد که دولت این موضوع را با جدیت دنبال کرد.

وی از دیگر اقدام‌های مهم دولت یازدهم را تغییر و تحول در ساختار سازمان دامپزشکی به عنوان یک سازمان حاکمیتی و نظارتی عنوان کرد و افزود: این تغییر و تحول را دارای پشتوانه قانونی است به طوری که با تغییر وضعیت مدیریتی و حذف یک رئیس این موضوع مسکوت نمی‌ماند.

وی ادامه داد: این تغییر و تحول ساختاری قانونی را در مجلس شورای اسلامی گذرانده است که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches