×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کامبوج به جمع مشتریان صنعت نفت ایران پیوست

اقتصادتهران: پس از سفر هیات‌های مختلف آسیایی و اروپایی با مسئولان صنعت نفت ایران، کامبوج هم به منظور از سرگیری فعالیت‌های نفتی با ایران در دوران پساتحریم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مهر، ایران و کامبوج تاکنون در صنایع نفت و گاز سابقه فعالیت مشترک و طولانی مدتی نداشته اند و نفت خام و برخی از محصولات پتروشیمی ایران در دوره ای به صورت تک محموله به این کشور آسیایی صادر شده است.

با این وجود، کامبوج حدود چهار سال قبل برای خرید نفت خام و تامین خوراک یک پالایشگاه کوچک با ظرفیت پنج میلیون تن در سال مذاکراتی را با ایران آغاز کرد اما این مذاکرات منجر به امضای قراردادهای بلند مدت صادرات نفت ایران به این کشور آسیایی نشد.

در این بین، هور نامهونگ وزیر امور خارجه کامبوج از امضای یک یادداشت تفاهم با ایران برای همکاری در صنعت نفت و گاز در آینده ای نزدیک خبر داده است.

علاوه بر این، نامهونگ وزیر امور خارجه کامبوج مذاکراتی را با حسین بهینه سفیر ایران در پنوم پن به منظور توسعه فعالیت های نفت و گازی با ایران در دوران پساتحریم آغاز کرده است.

چام سانری سخنگوی وزارت امور خارجه کامبوج گفت: احتمال می رود یادداشت تفاهمی در جریان سفر وزیر امور خارجه کامبوج به ایران در اوایل سال آینده میلادی بین دو کشور امضا شود.

سخنگوی وزارت خارجه کامبوج تاکید کرد: کامبوج و ایران خواهان امضای این یادداشت تفاهم در زودترین زمان ممکن برای همکاری دو جانبه در صنعت نفت و گاز هستند.

به گزارش مهر، جمهوری اسلامی ایران و کامبوج در سال ١٩٩٢ میلادی روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند اما هم اکنون حجم مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور بسیار اندک است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches