×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کار فرهنگی باید اعتماد و وفاق ملی را تقویت کند

قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: کار فرهنگی باید اعتماد و وفاق ملی را تقویت کند. باید با ارزیابی در حوزه ارزش ها و سبک زندگی، مسیر آینده خود را به درستی ترسیم و در این زمینه باید از ظرفیت های هر منطقه و محله برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست صمیمانه علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با شهردار، معاون اجتماعی و مدیران اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران در سالن کنفرانس ساختمان معاونت اجتماعی این منطقه برگزار شد.

در ابتدای این نشست سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک شهرداری تهران ضمن خیرمقدم به نایینی با اشاره به وضعیت جغرافیایی و ویژگی های مختص این منطقه،گفت: وجود حوزه شمیرانات، اداره ارشاد، اوقاف و سایر ادارت موجب شکل گیری تعاملات مثبت بین شهرداری منطقه یک بات این حوزه ها شده است.

وی همچنین از وجود اماکن مذهبی و امامزادگان را از ویژگی های منطقه یک یادکرد و افزود: بافت مذهبی و سنتی شهروندان این منطقه قابلیت اجرای فعالیت های فرهنگی مختلف را فراهم کرده و تلاش مضاعفی را برای رضایتمندی مردم می طلبد.

در ادامه مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک تهران نیز طی سخنانی اظهار داشت: منطقه یک شهرداری تهران از نظر گردشگری، امور مربوط به باغات و بازدید های فراوان، وجود سفارتخانه ها و همچنین شرایط بافت سنتی و قدیمی تفاوت هایی را با برخی مناطق داراست که نقطه قوت و پتانسیل بالایی را برای مباحث اجتماعی و فرهنگی ایجادکرده است.

شهردار منطقه یک تاکید کرد: به حمدالله مشارکت و هماهنگی خوبی نیز در برنامه های معاونت اجتماعی شهرداری تهران بوجود آمده و همچنان ادامه دارد.

در ادامه این نشست، علی محمد نایینی مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز حضور نخبگان و ویژگی گردشگری را از ظرفیت ها و فرصت های منحصر به فرد منطقه یک دانست و خطاب به مدیران اجتماعی این منطقه گفت: از این ظرفیت ها باید در انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنید.

وی با تاکید بر لزوم هدف گذاری صحیح برای اجرای فعالیت های فرهنگی، گفت: خروجی و پیامدهای فعالیت ها و اثر بخشی آن در درجه اول اهمیت قرار دارد. باید چشم انداز وضعیت فرهنگی منطقه خود را ترسیم و در راستای تحقق اهداف بلند مدت تلاش کنید.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، انجام فعالیت های فرهنگی با پشتوانه عقلانی و بر اساس تفکر و تدبیر را ضروری دانست وافزود: کار فرهنگی و اجتماعی دارای شرایط ویژه است و طراحی و اجرای قالب و روش کار باید متناسب با نوع کار صورت گیرد تا به نتیجه منجر شود. البته فرآیند اقدامات فرهنگی به تدریج به بار خواهد نشست.

نایینی با بیان اینکه کار فرهنگی باید اعتماد و وفاق ملی را تقویت کند؛ خاطرنشان ساخت: باید ضمن بازنگری در شاخص های فرهنگی و اجتماعی، بویژه ارزیابی در حوزه ارزش ها و سبک زندگی، مسیر آینده خود را به درستی ترسیم کنیم و در این زمینه باید از ظرفیت های هر منطقه برای رسیدن به اهداف بهره گیری صورت گیرد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: در هر منطقه باید افرادی با خصوصیات پایبندی به ارزشها، عالم به مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و دارای انگیزه و دغدغه فرهنگی شناسایی شوند و از توانمندیهای این نخبگان در راستای ماموریت های فرهنگی استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرداری تهران گفت: باید احساس خطر و ادراک مشترک برای هم افزایی در ما باشد وباید یک نگرش سیستمی برای قرارگیری در کنار یکدیگر طراحی شود. باید به دغدغه های فرهنگی به شیوه پازل گونه نگریسته شود در غیر این صورت بهره ای از این فعالیت ها نخواهیم برد.

نایینی تاکید کرد: دشمن، امروز به صورت حساب شده باورها، اعتقادات و تفکر مردم ما را نشانه گرفته است و ما نیز باید برای مقابله با تهدیدات دشمنان، برنامه داشته باشیم و برای اوقات فراغت شهروندان برنامه های جذاب فرهنگی و اجتماعی هدفمند اجرا کنیم.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: سند راهبردی کشور باید با تدوین شاخص های مختلف به طرح اجرایی تبدیل شود و دستورالعمل های آن با اقتضای مناطق و محلات به شیوه صحیح تطبیق یابد. در واقع کار فرهنگی باید با نیازسنجی و مبتنی بر اثرسنجی هر منطقه و محله خاص انجام شود.

در این دیدار صمیمانه مدیران ستادی معاونت اجتماعی منطقه یک نیز به بیان مسائل و چالش های اجتماعی سطح منطقه مرتبط با حوزه کاری خود پرداختند و راهکارهایی در این موارد مطرح کردند.

 

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches