×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کارنامه درخشان بانک ایران زمین در ایفای مسئولیت اجتماعی

اقتصادتهران: یکی از ویژگی‌های بانک ایران زمین توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی در کنار سودآوری به عنوان یک بنگاه اقتصادی است به طوری که تا کنون اقدامات و برنامه‌های بی شماری توسط این بانک به مرحله اجرا درآمده است. از ساخت مدرسه تا خانه بهداشت گرفته تا پرداخت وام و تسهیلات کم بهره برای درمان بیماران کرونایی در کشور نمونه‌های بارز این امر به شمار می‌رود.

در اصل شاید بتوان گفت که با وجود بدبیاری‌هایی که ویروس منحوس برای مردمان به بار آورد، کرونا منشأ بروز اتفاقات مهمی نیز در حوزه اقتصادی شد. روندی که عیار واقعی بانک‌ها که شریان اصلی جریان اقتصادی هستند را در برخورد با ابر بحران‌ها نمایان کرد و نشان داد که تاب‌آوری و پشتیبانی برخی بانک‌ها در شرایط حساس چگونه است.

در حالی که بانک‌های زیادی در کشور در اندیشه سود بیشتر هستند و البته که همانند بانک ایران زمین می‌توانند بخشی از هزینه‌‌های درمان بیماران نیازمند واقعی را پرداخت کنند اما بانک ایران زمین با تامین هزینه‌های درمان بیماران کرونایی از زمان فراگیری ویروس این بیماری تا به حال، گام‌های اساسی برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود برداشت تا بسیاری از مبتلایان را به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگرداند.

در کنار تمامی اقداماتی که بانک ایران زمین در حوزه‌های مختلف برای بهبود شرایط کشور در ایام انجام داد، این بانک کوشید که از مسیر ارائه خدمات نوین بانکی، ضمن کاستن از حضور مردم در شعب بانک، اقدام به تسهیل فرآیند دریافت خدمات برای مشتریان کرد.

شاید نقطه عطف خدمات الکترونیک بانک ایران زمین در ایام کرونا، وجود دستگاه‌های خودگردان و پایانه‌های غیر نقد در سطح شعب بود. این بانک با شبکه گسترده دستگاه‌های خودگردان این امکان را فراهم کرد که وجوه نقد مشتریان شبکه بانکی کشور را بدون تماس با کاربران شعب در شرایطی ایمن دریافت کنند. اتفاقی که بار بزرگی از روی دوش کارکنان شبکه بانکی کشور برداشت، چراکه حتی مشتریان دیگر بانک‌ها بدون اینکه حسابی در بانک ایران زمین داشته باشند، از دستگاه‌های خودگردان این بانک برای واریز وجوه نقد به حساب‌های خود استفاده می‌کردند.

گستره فعالیت‌های خیرخواهانه بانک ایران زمین به اینجا محدود نشد بلکه این بانک توانست با تداوم اقدامات خود، زمینه حمایت از ۳ هزار یتیم کمیته امداد را فراهم کرده و علاوه بر آن از آسایشگاه کهریزک حمایت‌های ویژه‌ای به عمل آورد.

ساخت ۲ مدرسه در نقاط محروم کشور تنها بخشی از اقدامات بانک ایران زمین در راستای عمل به تعهدات خود در حوزه مدرسه سازی بود ضمن آن که تهیه کانکس برای زلزله زدگان بوشهر و زلزله‌هایی که پیش از آن در کشور رخ داده بود نیز بخشی دیگر از این اقدامات خیرخواهانه بانک ایران زمین محسوب می‌شود.

این در حالی است که حمایت از انجمن بچه‌های اسمان نیز در دستور کار مدیران این بانک قرار گرفت تا با حمایت بانک ایران زمین فصلی تازه در فعالیت‌های این انجمن به واسطه نقش پر رنگ پشتیبانی بانک ایران زمین رقم بخورد.

مرکز تجمیعی واکسن کرونا طالقانی یکی از مراکز واکسن بود که به همت بانک ایران زمین در تیرماه ۱۴۰۰افتتاح شد. در همین رابطه مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به همکاری این بانک در راه اندازی این مرکز که برای تزریق واکسن کرونا انجام شد، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توسط نهادهای مالی در امور عام المنفعه را از اقداماتی برشمرد که تمامی مدیران بانک ایران زمین بر آن تاکید ویژه‌ای دارند.

این در حالی است که بانک ایران زمین به منظور تسریع در فرآیند تولید واکسن، تجهیزات راه اندازی خط تولید واکسن کرونا را در اختیار مجموعه دارویی برکت قرارداد تا نیازهای فعلی با واکسن ایرانی تامین شود.

به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین، زمانی که موضوع همکاری بانک در تحویل دستگاه‌های تولید واکسن به مجموعه برکت از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت تولید واکسن کرونا مطرح شد، تمامی اعضاء هیات مدیره ضمن همراهی، تمام تلاش خود را جهت تسریع در تصمیم گیری به کار بردند.

به عبارت دیگر، شیوع پیش بینی نشده کرونا شرایط را برای تامین بسیاری از اقلام بهداشتی و نظاقتی در کشور دشوار کرد و این مساله برای پرسنل بیمارستانی که در صف اول مقابله با این ویروس که همانا مدافعان سلامت بودند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار بود. بانک ایران زمین با درک موقعیت حساس کادر درمانی کشور و ضرورت حمایت از مدافعان سلامت برای پیروزی در این نبرد بزرگ، محموله‌ای از اقلام پزشکی و حفاظتی اعم از ماسک، دستکش، تجهیزات حفاظت فردی، تب‌سنج و دستگاه تنفس مصنوعی را به چندین بیمارستان‌ کشور اهدا کرد تا به سهم خود قدمی در این مبارزه ملی برداشته باشد.

هم اکنون که زمینه ریشه کن شدن ویروس کرونا به گوش می‌رسد، بدون شک نمی‌توان از اقدامات نهادهای بزرگی نظیر بانک ایران زمین برای تحقق این امر قدردانی نکرد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches