×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کارخانه تولید لوله آریا دهه فجر در چابهار به بهره برداری می رسد

اقتصادتهران: مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه تولید لوله و پروفیل آریا با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در چابهار به بهره برداری می رسد.

ماندانا زنگنه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه عملیات ساخت این کارخانه در ۲ سال اخیر در چابهار آغاز شده است اظهار داشت: تسهیلات این طرح به مبلغ ۸۵ میلیارد ریال از محل کمک های فنی و اعتباری طرح توسعه سواحل مکران از سوی بانک توسعه تعاون تامین شده است.

وی گفت: هم اینک این کارخانه در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد و با راه اندازی این طرح بزرگ و اقتصادی زمینه اشتغال ۷۰ نفر در منطقه فراهم می شود.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان سیستان و بلوچستان به ویژه بندر اقیانوسی چابهار در بخش های مختلف اقتصادی گفت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی خاص در منطقه جنوب شرق کشور از ظرفیت های ویژه ای در زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر، طرح توسعه بندر، طرح های معدنی و صنایع فرآوری و طرح های توسعه ای دیگر از جمله تولید فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، حمل و نقل هوایی، دریایی و توریستی و گردشگری برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بندر چابهار یکی از چهار راه های اصلی کریدور جنوبی تجارت جهانی محسوب می شود به طوری که این بندر به دلیل موقعیت راهبردی خود و دستیابی به آب های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات بین ایران و سایر نقاط دارد.

چابهار نسبت به سایر نقاط ساحلی ایران مزیت های خاص خود را دارد به طوری که آب های عمیق در خلیج آن شرایط پهلوگیری کشتی های بزرگ و ایجاد تاسیسات بندری را فراهم می کند همچنین این بندر مهمترین بندر تجاری خارج از حوضچه خلیج فارس است.

همچنین قرار گرفتن چابهار در یک خلیج، موقعیت بندری ایده آلی برای توسعه فیزیکی در آینده به آن بخشیده است که بسیاری از بنادر دنیا از آن محرومند، سواحل و آب های کرانه دریای عمان به گفته بسیاری از کارشناسان با توجه به محدودیت ها و اتمام سوخت های فسیلی فرصت مناسبی برای استحصال انرژی های نو است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان همچنین از آغاز ساخت کارخانه تولید لوله های پلی اتیلن، اتصالات پلی اتیلن و شیرآلات چدنی مورد نیاز در صنعت آب و فاضلاب، گازرسانی و کشاورزی در زاهدان خبر داد و افزود: عملیات ساخت این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن انواع محصول در سال در این شهرستان آغاز شده است.

زنگنه تصریح کرد: این طرح با پنج خط تولید زمینه ساز اشتغال ۷۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches