×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کاربری گلکسی S8 سامسونگ

اقتصادتهران: به زحمت افتادن کاربران در استفاده از یک محصول بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای هر کالایی رخ دهد. هرچند در زمان طراحی هر محصول بسیاری از موارد لحاظ می‌شود اما این تجربه واقعی کاربران است که میزان موفقیت طرح را در محصول نهایی تعیین می‌کند.

مثلا همه ما آب میوه‌هایی را به خاطر داریم که در کیسه‌های پلاستیکی عرضه می‌شد. روی این کیسه‌ها نقطه‌ای برای باز کردن آن مشخص شده بود. اما درصد بسیار بالایی از مصرف کنندگان آب میوه را از ته کیسه باز می‌کردند. زیرا تجربه کاری ثابت کرده بود هم باز کردن کیسه از آنجا راحت‌تر است و هم در این حالت کل محتوای آن به راحتی نوشیده می‌شود.

مقوله «تجربه‌ کاربری» یا User Experience (UX) با هدف رفع این چالش‌ها پا به دنیای طراحی محصولات گذاشته است. کارشناسان تجربه کاربری با مطالعه رفتار کاربران سعی دارند تا راحت‌ترین و در عین حال بهینه‌ترین راه را پیش‌روی کاربران قرار دهند.

در گوشی‌های هوشمند این موضوع نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرد، جایی که در کنار «تجربه کاربری» موضوع «رابط کاربری» هم مطرح می‌شود تا با برقراری یک ارتباط بهینه میان سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه، راحت‌ترین، سریع‌ترین و کارآمدترین تجربه‌ها برای کاربران طراحی و خلق شود.

بهترین نمونه طراحی تجربه کاربری را می‌توان در گوشی‌های گلکسی‌ S8 و S8+ سامسونگ دید. همین طراحی عالی UX باعث شد تمام کاربران، صرف نظر از جنسیت، سن و سطح سواد، تجربه لذت‌بخشی از این دو گوشی داشته باشند.

طراحان گلکسی S8 با اتکا به میراث گرانبهای چندین نسل سری S، تمامی عناصر دستگاه را به نفع راحتی بیشتر کاربران تغییر دادند. ژوان پارک، عضو تیم نوآوری موبایل سامسونگ در مورد تجربه کاربری گلکسی S8 می‌گوید «کلیت مفهوم تجربه کاربری گلکسی S8 به جریان انداختن یک ریتم جدید است. کلمه ریتم از ریشه  sreu به معنی جاری بودن می‌آید. ما این مفهوم را برای معرفی تجربه‌ کاربری نوین گلکسی S8 در نظر گرفتیم. در این گوشی‌ها به منظور ایجاد تجربه کاربری مستمر و بدون نقص عناصر بصری و صوتی یکپارچه و منسجم‌تر شده‌اند.»

به گفته پارک، تجربه کاربری چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را روی صفحه نمایش دید. بلکه جریان پیوسته از کارهایی است که کاربر با گوشی خود انجام می‌دهد. بنابراین تمامی عناصر گوشی باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches