×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
چین در مبادلات بازرگانی جای خود را به اروپایی‌ها می‌دهد

اقتصادتهران: شاید یکی از مواردی که در اثر برداشته شدن تحریم‌ها در الویت امور قرار گیرد بحث از سرگیری مبادلات تجاری و بازرگانی با سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی است. موضوع صادرات و واردات کالا با کشورهای قاره سبز از جمله مهم‌ترین عواملی است که در حوزه تجارت خارجی اتفاق خواهد افتاد. این در حالی است که تاکنون، تسهیل مبادلات بازرگانی به واسطه وجود مشکلاتی که وجود دارد به طور کامل برطرف نشده است به طوری که مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود اینکه شرکت‌های کشتیرانی ایران از لیست تحریم‌ها خارج شده‌اند هنوز کشتی‌های ما نمی توانند به بنادر برخی کشورها وارد شوند و برای بارگیری‌ کالا اقدام کنند.

محمدحسین داجمر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند هفته‌ اخیر و بعد از توافقات هسته‌ای شاهد ورود کشتی‌های خارجی به بنادر ایران به ویژه بندرعباس، هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از کشورها در دوران تحریم ورود به بنادر ایران را برای کشتی‌های خود تحریم کرده بودند بعد از توافقات هسته ای، بنادر ایران از لیست تحریم هایشان خارج کردند ولی هنوز کشتی‌های ما نمی توانند به بنادر برخی کشورها وارد شوند و برای بارگیری‌ کالا اقدام کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین مواردی که بعد از لغو تحریم‌ها شاهد آن خواهیم بود، برداشتن محدودیت‌های بانکی است که با این اقدام طبیعی است بسیاری از مشکلات کشتیرانی‌ها برطرف می‌شود و با توجه به مبادلات پولی، میزان بارگیری ها و به دنبال آن مبادلات اقتصادی افزایش می‌یابد.

کشتیرانی قبل از تحریم سهم مناسبی از بازارهای بین‌المللی داشت

داجمر اظهار کرد: با توجه به شرایط دوران تحریم، محدودیت هایی برای کشتی‌های ما وجود داشت و این در حالی است که کشتیرانی قبل از تحریم سهم مناسبی از بازارهای بین المللی را داشته و سهم قابل توجهی از خطوط کانتینری در کشورهای جنوب مدیترانه را در اختیار داشت که همه این موضوعات به دلیل تحریم ها از بین رفته است.

وی با بیان اینکه قبل از تحریم، کشور آلمان از مهم ترین طرف های تجاری ما محسوب می شد که سال هاست کشور چین جای آن را گرفته است، تاکید کرد: با لغو تحریم ها تغییرات بزرگی را در بخش کشتیرانی شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه با توجه به بحث توافقات هسته‌ای و برطرف شدن بسیاری از مشکلات شاهد برداشته شدن محدودیت‌ها در زمینه تعمیر و ساخت کشتی نیز خواهیم بود، گفت: متوسط عمر ناوگان کشتی‌های ما حدود ۱۰ سال است ولی در بحث تعمیر کشتی‌ها به دلیل شرایط تحریم با مشکلاتی مواجه هستیم که با برداشته شدن محدودیت‌ها بحث تعمیرات کشتی ها نیز بهتر می شود.

داجمر در عین حال بیان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، شاهد ساخت کشتی‌هایی با مصرف سوخت پایین یا کشتی های گازی در دیگر کشورها هستیم که بعد از تحریم شرایط برای کشور ما بهتر می شود.

وی با بیان اینکه در داخل کشور تولید کشتی به میزان کمی صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر عمده‌ترین سازندگان کشتی کشورهای کره و چین هستند.

بدون استفاده ماندن تعداد زیادی از کانتینرهای یخچالی در دریای خزر

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی در دریای خزر گفت: با توجه به درخواستی که صادرکنندگان برای استفاده از ظرفیت آب‌های شمال داشتند هنوز از ظرفیت کامل آن استفاده نمی‌شود، چون پتانسیل صادرات در حوزه شمالی بسیار بالاتر از آن چیزی است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد:‌ تجار و بازرگانان بارها اعتراضاتی مبنی بر حمل کالاهای یخچالی ارائه داده بودند که برای این کار نیاز به کانتینرهای یخچالی داشتند و ما در این زمینه کانتینرهای یخچالی قرار دادیم ولی هنوز از ظرفیت کامل ایجاد شده در این زمینه به طور کامل استفاده نمی‌شود.

داجمر با بیان اینکه تجار از ظرفیت کامل آب‌های شمال استفاده نمی‌کنند، به این نکته نیز اشاره کرد که بخش زیادی از ظرفیت کانتینرهای یخچالی در آب‌های شمال بدون استفاده مانده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches