×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
چکنوی بانک صادرات ارمغان آور آرامش و رفاه برای مشتریان

اقتصادتهران: مشتریان بانک صادرات ایران حتما طی هفته‌های گذشته در جریان اخبار عرضه “چکنو” بانک صادرات ایران که دارای ۲۲ مزیت است قرار گرفته‌اند، اینجا با مروری مجدد به قابلیت‌های این چک چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران پرداخته و از آرامشی که برای دارندگان آن به ارمغان می‌آورد سخن می‌گوییم.

به گزارش اقتصادتهران، یکی از مهم‌ترین موارد و مزایای چکنوی بانک صادرات این است که دیگر نیازی به ارسال نسخه فیزیک چک نبوده و نگرانی‌هایی که ممکن است در اثر ثبت چک در سامانه صیاد به وجود بیاد به طور کامل رفع شده است.

از سوی دیگر در چک‌های صیادی با وجود مزایایی که برای دارنده چک به همراه داشت شاهد مراحل مختلفی برای صدور و وصول چک بودیم که با استفاده از چکنو این مراحل زمان‌بر حذف شده‌اند ضمن آن که دیگر خبری از مخدوش شدن چک و یا مغایرت در عد و حروف نسبت به چک‌های کاغذی تهدید یا دردسری برای دارنده چک به شمار نمی‌رود.

کاغذی بودن چک‌های قدیمی که سرعت عمل کارکنان بانکی را برای وصول آن می‌طلبید و یا سرعت در نقدشوندگی چکنو را می‌توان از دیگر مزایای آن برشمرد که خیال مشتریان بانک صادرات را از بکارگیری آن آسوده کرده است.

اینکه مشتری در هر ساعت از شبانه روز بتواند نسبت به صدور یا وصول چک اقدام نماید مزیت منحصر بفردی است که چکنو آن را در اختیار مشتریانش قرار داده است.

تمام این اقدامات به نوعی گام برداشتن در مسیر بانکداری دیجیتال محسوب می‌شود ضمن آن که به واسطه این امر علاوه بر افزایش کیفیت خدمات بانکی، شاهد کاهش هزینه‌های بانکداری هم هستیم.

از سوی دیگر کمکی که چکنو به بازار پولی کشور می‌کند را می‌توان در افزایش اعتبار چک در بازار خلاصه کرد بدین معنا که دیگر، نگرانی‌های قبلی و ترس از داشتن دسته چک هم برای دارندگان هم برای افرادی که قصد وصول مطالبات خود از طریق چک را دارند از بین می‌رود و در اصل اگر گفته شده که کل فضای اقتصاد و جامعه تحث تاثیر چکنو و آثار مثبت آن قرار می‌گیرد بیراه نگفته‌ایم.

به بیان دیگر کاهش بیشتر تعداد چک‌های برگشتی، کمک به افزایش اعتبار چک در بازار و کنترل بهتر تخلفات احتمالی و کمک مؤثر به کاهش زندانیان چک از جمله تبعات به کار گیری «نخستین چک امن دیجیتال کشور» ارائه شده توسط بانک صادرات ایران برای اقتصاد و جامعه است.

صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را می‌توان یکی دیگر از مزایای استفاده از چکنو در فضای بانکداری و نیز محیط زیست عنوان کرد.

و اما در آخر ذکر این نکته ضروری است که تمام مشتریان بانک صادرات ایران بدون نیاز به مراجعه به شعبه می‌توانند از طریق نرم‌افزار همراه‌بانک برای صدور دسته چک الکترونیک درخواست کنند. این دسته‌چک الکترونیک با نام تجاری چکنو فعلا برای مشتریان حقیقی بانک و با ١٠ برگ صادر خواهد شد.

قرار است پنجره جدیدی از تعاملات روزمره بانکی و اقتصادی با چکنوی بانک صادرات ایران به روی مشتریان این بانک گشوده شود و از همین رو چک‌های الکترونیک صادر شده توسط بانک صادرات ایران با پیوستن سایر بانک‌ها به سامانه چک امن دیجیتال و نرم‌افزار «هامون» قابلیت کارسازی در شعب تمامی بانک‌های کشور را خواهد داشت.

به طور حتم در آینده‌ای نه چندان دور، رضایتمندی مشتریان بانک صادرات ایران در استفاده از چکنو بیش از پیش نمایان خواهد شد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches