×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
فروردین ۲۰, ۱۴۰۴, ۱۱:۴۶ ب٫ظ
true
true
چطور مي‌توان خريدي مطمئن و با قیمتی متعارف انجام داد؟

اقتصادتهران:‌ يكي از دغدغه‌هاي مشتريان خريد كالاهاي مورد نياز براي مايحتاج روزانه است به خصوص كالاهاي كه به طور مرتب قيمت آن‌ها تغيير مي‌كند به معضلی برای مشتریان تبدیل شده است. در اين ميان هستند كاسباني كه كالايي را با قيمت قديم خريداري كرده باشند اما آن را با قيمت جديد به مشتري عرضه كنند. مشتري هم كه معمولاً يا فرصت رصد كردن تمامي قيمت‌ها را به طور روزانه ندارد يا بنابر اعتمادي كه به فروشنده كالا دارد، قيمت اعلامي از سوی فروشنده را مي‌پردازد.

اما نكته اصلي اين كه معمولاً از چه روشي مي‌توان مطمئن شد كه كالاي خريداري شده، قيمت معقولي دارد؟ اينكه مشتري از خريد خود رضايت داشته باشد به طور حتم در خريدهاي بعدي وي بسيار تاثيرگذار است.

مشتري در اكثر مواقع رضايت خود از كالاي خريداري شده را مبناي خريد بعدي خود قرار مي‌دهد و براي همين در علم بازاريابي، همواره عنوان مي‌شود كه مشتري راضي با خود 3 مشتري ديگر را به همراه مي‌آورد. اما عكس اين مساله نيز صادق است و مشتري ناراضي، 9 مشتري ديگر را از خرید آن كالا يا مكاني كه كالا عرضه شده منصرف خواهد كرد. بنابراين، رضايت مشتريان در اين زمينه به قول معروف حرف اول و آخر را مي‌زند.

شايد بتوان گفت كه خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي يكي از مواردی باشد كه اينروزها، مردم بيشتر به آن تمايل دارند. اينكه مشتري با وجود تغيير قيمت‌هاي متناوب يك كالا، باز هم بدون آن كه سوالي از فروشنده بپرسد، سراغ همان فروشگاه مي‌رود نكته حائز اهميتي است.

ثبت كالا در سيستم و نيز نحوه فروش كالاها اعم از چيدمان قفسه‌ها در اينگونه فروشگاه‌ها بسيار تاثيرگذار است. به طور معمول، چيدمان در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به گونه‌اي است كه مشتري همواره قفسه‌ها را پر از كالا مي‌بيند و از اينرو شايد كالايي را كه خريداري كرده باشد، كالاي جديد با نرخ جديد باشد اما با قيمت قبل بتواند آن را خریداری کند. در واقع نكته‌اي كه در اين زمينه حائز اهميت است اين كه متصديان توزيع و فروش كالا در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كالاهاي خود را به ترتيب تاريخ قديم به جديد از جلو به انتهاي قفسه‌ها مي‌چينند و از اينرو اگر مشتري، كالايي از انتهاي قفسه بردارد با توجه به تعريف سيستمي (كه از قبل انجام شده) مي‌تواند آن را با قيمت گذشته خريداري نمايد.

اين در حالي است كه وجود انواع تخفيف‌ها بر روي تقريباً تمامي كالاها علاوه بر آن كه نشان از وجود رقابت بسيار فشرده‌اي در بازار توزيع كالا را دارد، نشان از اهميت دادن به مشتري است كه همان كالا را از خرده فروشي بايد با رقم روي كالا خريداري كند اما اينبار در فروشگاه زنجيره‌اي آن را كم‌تر از قيمت درج شده روي كالا مي‌خرد كه اين امر به نوعي رضايت خاطر را در مشتري به همراه مي‌آورد.

اين در حالي است كه هنگام پرداخت قيمت، خيال مشتري از نحوه محاسبه كالاهاي خريداري شده بسي راحت است. محاسبه سيستمي قيمت و نيز عدم دخالت نيروي انساني در محاسبه قيمت و كم و زياد كردن آن، همواره ذهن مشتريان را از خريدي به صرفه، آسوده مي‌كند.

از همين رو به نظر مي‌رسد با وجود تعدد و افزايش فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در انواع و اقسام و با برندهاي متفاوت، رويكرد مردم براي خريد از اينگونه فروشگاه‌ها و رغبت مشتريان براي تهيه مايحتاج ضروري خود نيز رو به افزايش نهاده است.

هانیه شهریوری

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches