true
اقتصادتهران: در سالیان اخیر، استفاده از بانکداری الکترونیک اعم از بانکداری اینترنتی و همراه بانک با اقبال گسترده مردم مواجه شده است. بسیاری از بانکها با انجام تبلیغات گسترده بر روی محصول خود، مشتریان را به سمت استفاده از خدمات بانکداری نوین خود فرا خواندند.
به گزارش اقتصادتهران، از آنجایی که اکثر مردم در بیش از یک بانک حساب فعال بانکی دارند، این که کدام بانک را برای استفاده از خدمات همراه بانک انتخاب کنند همواره مسالهای دغدغه برانگیز برای آنان بوده است. به طور حتم، آن بانکی مورد توجه و گزینش مشتری بانک برای استفاده از خدمات موبایل بانک قرار میگیرد که علاوه بر آن که مشتری در مراجعه حضوری، خاطره خوبی از آن بانک داشته باشد، استفاده از خدمات همراه بانک یا اینترنت بانک آن نیز از سادگی و سهولت لازم در عین دارا بودن تمامی امکانات و آپشنهای مورد نیاز برخوردار باشد.
بنابر آنچه گفته شد، این که بانکها با تبلیغات، قصد داشته باشند مشتریان خود را به استفاده از همراه بانک خود جذب کنند، به نوع خدمات ارائه شده محصولات آن بانک و نیز خوشنامی و عملیات ساده بانکداری الکترونیک آنها بستگی دارد. این در حالی است که بسیاری از نرم افزارهایی که بانکهای مختلف از آن برای نمایش توانمندیهای خود در ارائه بانکداری نوین استفاده میکنند تقریباً شبیه به یکدیگر است اما نکته حائز اهمیت این است که این خود مشتریان هستند که با استفاده از همراه بانک یک بانک، به آن جذب شده و در صدد نصب اپلیکشین مربوطه بر روی گوشی خود هستند.
بنا بر این، بیش از آن که تبلیغات متفاوت، نقشی در انتخاب یک اپلیکشین همراه بانک برای مشتری یک بانک به همراه داشته باشد، خود آن برنامه نصب شده و نحوه استفاده از آن در کنار سهولت دسترسی به کارکنان شعبه بانک برای دریافت آموزش لازم در صورت برخورد با مشکلی احتمالی، اثرگذارترین و موثرترین روش تبلیغ به شمار میرود.
به همین دلیل، بانک ایران زمین با برخورداری از سیستمی پویا و عملکردی تحسین برانگیز در زمینه بانکداری الکترونیک، بانکداری دیجیتال و نیز همراه بانک، توانسته است، گوی رقابت را از سایر بانکها ربوده و پیشتازی خود را در این خصوص بر همگان ثابت کرده است.
به بیان دیگر حوزه بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین در سالهای اخیر با اقبال قابل توجهی از سوی کاربران شبکه بانکی کشور همراه بوده است. این موضوع نه تنها نشان دهنده رشد و توسعه این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال است، بلکه بهبود کیفیت خدماتی که بانک ایران زمین به مشتریان خود ارائه میدهد را نیز تأیید میکند. این رشد بیسابقه و افزایش کاربران در بانکداری دیجیتال نشان از پیشرفت و نقش برتر بانک ایران زمین در حوزه بانکداری اینترنتی و موبایلی است.
آما آنچه که خدمات بانکداری دیجیتال این بانک را از سایر بانکها متمایز کرده است به زیر ساختهای بانک بر میگردد.
توسعه زیرساختهای بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین شامل بهبود سیستمهای امنیتی، بهبود کیفیت و سرعت خدمات، ارتقاء سیستمهای پرداخت الکترونیکی و بهبود رابطه با مشتریان است. این تلاشها منجر به ایجاد اعتماد بین مشتریان و بانک ایران زمین شده و کاربران را به استفاده بیشتر از خدمات بانکداری دیجیتال ترغیب کرده است.
از سوی دیگر، در بیست و چهارمین جلسه شورای مدیران بانک ایران زمین که در ابتدای تیرماه در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، تمرکز بر توسعه خدمات دیجیتالی بانک ایران زمین هم زمان با برنامههای اقتصادی کشور مورد تاکید قرار گرفت.
تعریف و تبیین خط مشیهای مطلوب برای بانک و تعیین استراتژیهای مهم در زمینه بانکداری دیجیتال در تاریخ فعالیت بانک ایران زمین، بدون شک علاوه بر آن که موجب رشد و تعالی در رسیدن به آرمانهای دیجیتال این بانک منجر خواهد شد، زمینه را برای ارائه دستاوردهای دیگر و خدمات نوین برای مشتریانش فراهم خواهد آورد.
این که بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین، به عنوان محور و اساس فعالیتهای این بانک قرار گیرد، میتواند به نطقه عطفی در صنعت بانکداری کشور تبدیل شده و همین امر پویایی سیستم بانکداری کل کشور را به همراه داشته باشد.
این در حالی است که افزایش تراکنشهای مالی بر بستر بانکداری الکترونیک این بانک، تاثیر بسزایی در رشد صنعت مالی کشور دارد ضمن آن که روند رو به توسعه فعالیتهای بانکداری دیجیتال ایران زمین و تلاشهای صورت گرفته در این زمینه، باعث افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینهها، افزایش سرعت و کارایی در عملیات بانکی و ایجاد اعتماد مشتریان شده است که در نتیجه این اعتماد، رویکرد مشتریان به استفاده از خدمات همراه بانک ایران زمین را به طرز چشمگیری افزایش و همگان را برای استفاده از این خدمات ترغیب کرده است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=265660
false
true