×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
چرا قانون نظام پرداخت هماهنگ کاملاً اجرا نشد؟

 اقتصاد تهران: داستان عجیبی است اجرای قانون نظام پرداخت هماهنگ. البته در این جا قصد پرداختن به چرایی انجام نشدن آن را ندارم، اما نکته حائز اهمیت آن است که همچنان گروهی از بازنشستگان که اتفاقاً تعدادشان کم هم نیست پیگیر چرایی اجرا نشدن این قانون هستند. البته حق هم دارند، زیرا در گذشته، تعدادی از این افراد بازنشسته توانستند مبالغی حاصل از اجرای این قانون را دریافت کنند اما این امر به تمام بازنشستگان تعلق نگرفت.

در همین زمینه، یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی بانک ملی به خبرنگار اقتصاد تهران گفت: معلوم نیست که چه بر سر اجرای قانون نظام پرداخت هماهنگ آمد که یکباره اجرای آن با مقاومتی مواجه شد. وی با بیان آن که قرار است حقوق بازنشستگان تا پایان سال کاهش یابد گفت: به جای آن که از قشر بازنشسته حمایت بیش تری صورت گیرد، در برخی موارد این قشر از مواردی رنج می‌برد که در شان یک بازنشسته‌ای که ۳۰ سال یا بیش‌تر برای کشورش زحمت کشیده نیست.

از اینها که بگذریم، موضوع کاهش حقوق بازنشستگان چندی پیش اعلام و موجی از نارضایتی را در میان بازنشستگان به وجود آورد. این موضوع که در هفته های اخیر به جنجالی رسانه‌ای نیز تبدیل شده بود را می‌توان با سخنان امروز سخنگوی دولت پایان یافته تلقی کرد.

محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت در این خصوص به خبرنگاران گفت: برخی سایت های خبری در روزهای اخیر اعلام کردند که قرار است حقوق بازنشستگان از این پس ۲۰ تا۳۰ درصد کاهش یابد که این سخن، اطلاع رسانی نادرست و غیرواقعی است و چنین اتفاقی هیچگاه نخواهد افتاد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در مورد دغدغه و نگرانی که یکی دو رسانه با انتخاب تیتر برای بازنشستگان ایجاد کردند توضیح می دهم. به این صورت که این قانون باید به صراحت بیان می کرد که از این به بعد دیگر نباید کسر از حقوق انجام شود و شاید جملات باید شفاف تر بود که ما این قانون را اصلاح کرده ایم و به مجلس ارسال می کنیم.

وی با بیان این‌که ما به عنوان یک کار اساسی این قانون را به مجلس ارسال می کنیم و منتظر نظر نهایی مجلس هستیم، خاطرنشان کرد: مطلقا از هیچ فردی حقی ضایع نخواهد شد و اگر کسانی هم اکنون می‌خواهند بازنشسته شوند و در دو سال آخر کار آن‌ها از آن‌ها به درستی یا نادرستی کسری انجام شده حق‌شان محفوظ است.

البته تغییر ناگهانی مدیرعامل صندوق بازنشستگی در آستانه روز تکریم از بازنشستگان، کمی بر تریدها می‌افزاید که چرا در این مقطع حساس، این تغییر در کنار شایعات مربوط به کاهش حقوق بازنشستگان باید انجام شود.

طی هفته های اخیر نیز وزارتخانه با بررسی عملکرد یکسال اخیر سازمان بازنشستگی با انتقاد از عملکرد ضعیف مدیران فعلی سازمان، تغییر و تحولات اساسی در سطح سازمان را تنها راه نجات این سازمان اعلام کرده بود.

در دولت احمدی نژاد بعد از ابراهیم طوبایی و فرید اجلالی، خانم ایراندخت عطاریان در سال ۱۳۸۹ و در زمان وزارت صادق محصولی در وزارت تعاون، کار و رفاه به عنوان رئیس سازمان بازنشستگی کشوری انتخاب شد اما عملکرد وی در سال های اخیر در موارد مختلفی باانتقاد مواجه شده و این انتقادها در ماه های اخیر و دولت یازدهم افزایش یافته است و برخی ناظران معتقدند که این اختلاف نظرها موجب تغییر رییس این صندوق بوده است به طوری که برخی منابع خبری و ناظران سیاسی معتقدند که دیدگاه های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه فعلی با دیدگاه رئیس سازمان بازنشستگی تفاوت داشت و نسبت به عملکرد وی در سال های اخیر از سوی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه انتقادها و گله مندی های مختلفی وجود داشته است.

گفتنی است، امروز ۱۶ مهرماه، علی ربیعی درحکمی ضمن برکناری ایراندخت عطاریان، دکتر محمود اسلامیان را به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد. وزیر کار در مراسمی، وی را به عنوان مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی معرفی کرد و او را دارای سوابق انقلابی، اجرایی و علمی دانست و گفت: کارکردهای صندوق بازنشستگی اجتماعی است؛ چرا که صندوق‌ها مسئول تامین آرامش کارمندان هستند و برای این کارکرد اجتماعی کارکردهای اقتصادی تعریف شده است و ما با توجه به شناختی که از مدیریت و تجربه دکتر اسلامیان دارم معتقدم با همکاری همه شاهد پویایی صندوق خواهیم بود.

گفتنی است وی که متولد ۱۳۳۵ است دارای لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت، فوق لیسانس مدیریت صنعتی و دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه ویکتوریا کاناداست.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches