اقتصاد تهران
شماره خبر : 310566
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۷/۰۷
اقتصاد تهران

چالش اصلی بازار محصولات کشاورزی فاصله قیمتی تولید و مصرف است

وزیر جهاد کشاورزی، چالش اصلی در بازار محصولات کشاورزی و کنترل آن را فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست و گفت: باید تلاش کرد این فاصله‌ها کاهش یابد و سود عادلانه برای کشاورزان تضمین شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نوری قزلجه روز یکشنبه در دومین روز برگزاری مراسم سال زراعی جدید در سالن اجلاس سران، به مشکلات بازار و کنترل آن اشاره کرد و افزود: فاصله قیمتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، یکی از چالش‌های اصلی است. برای مثال، قیمت میوه از باغدار تا مصرف‌ کننده در تهران چند برابر می‌شود که سود زیاد واسطه‌ها و دلال‌ها را نشان می‌دهد. باید تلاش کرد این فاصله‌ها کاهش یابد و سود عادلانه برای کشاورزان تضمین شود.

وی، نقش شهرداری‌ها در تنظیم بازار و مجوزهای لازم برای فعال‌سازی بازارهای محلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه امنیت غذایی دشمنان ایران تلاش می‌ کنند با اقدامات خرابکارانه و ایجاد ناآرامی، اعتماد عمومی را تضعیف کنند. بنابراین، مسئولان باید با هوشیاری کامل، بازار را نظارت کرده، قیمت‌ها را کنترل و از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت رعایت اخلاق و رفتار درست در مجموعه‌های کشاورزی تأکید کرد و افزود: یکی از نکات کلیدی، انتخاب مدیران شایسته است که باید بر اساس شایسته‌ سالاری انجام شود تا مدیریت مؤثر و کارآمدی در مجموعه‌ها برقرار شود.

وی اضافه کرد: مدیرانی که توانمند و شایسته باشند، مسائل را بهتر حل و کار مردم را آسان‌تر می‌ کنند و باعث هم‌افزایی و پیشرفت مجموعه می‌شوند.