×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پیگیر مطالبات، بیمه تکمیلی و درمان کارگران صندوق فولاد هستیم

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد: مطالبات، بیمه تکمیلی و درمان کارگران و بازنشستگان صندوق فولاد کشور را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در پاسخ به این پرسش محمدرضا پورابراهیمی که پرسید دلیل پرداخت نشدن مستمری بازنشستگان صندوق فولاد و تعیین تکلیف در این خصوص چیست؟ پاسخ داد: گام هایی که بنده طی دو سه سال اخیر در این صندوق برداشته ام طی ۲۰ سال قبل برداشته نشده است. ۹۰ درصد مسیر را درست طی کرده ایم.

وی ادامه داد: نزدیکترین دوستانم در صندوق فولاد کشور هستند به آنها قول داده ام به محض اینکه دستم باز شود و این صندوق وضعش بهتر شود، شرایط آنان را بهبود دهم.

وزیر کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به نمایندگان مجلس از آنان خواست با حمایت و همراهی شان در مسائل بودجه ای یک بار برای همیشه مشکلات و چالش های صندوق فولاد کشور را حل کنند.

ربیعی تصریح کرد: در هر صندوق باید ۳۵ نفر کار کنند تا یک نفر بازنشسته شود، اما با وضعیت بحرانی که صندوق فولاد دارد در حال حاضر یک نفر کار می کند و ۱۰ نفر بازنشسته می شوند.  در کنار این مساله باید اضافه کنم که بازده سرمایه صندوق یکی دو درصد است. این صندوق بیش از صندوق تامین اجتماعی انرژی‌ام را گرفت. با همه این مشکلات امروز کارگران این صندوق حقوق عقب افتاده ندارند.

وی ادامه داد: زحمتکش‌ترین کارگران کشور در بخش معادن فعالیت دارند که دچار مرگ خاموش می شوند.

ربیعی با تشریح وضعیت عجیب صندوق فولاد کشور گفت: این صندوق متشکل از صندوق‌هایی کوچکتر است البته کارکرد این صندوق از ابتدا مطابق کارکرد سایر صندوق ها نبوده،‌ بلکه مشغول کارپردازی بوده است و هر گاه یکی از شرکت های زیرمجموعه این صندوق کسری می آورد،‌ حقوق کارگران را از منابع این صندوق پرداخت می کردند. با این وضعیت کسورات به این صندوق واریز نمی شد بلکه به حساب شرکت ها واریز می شد و اصلا صندوقی وجود نداشته تا کسورات به آن واریز شود.

وی از پیگیری برای فعال شدن بیمه تکمیلی کامل و ارائه خدمات درمانی مناسب به کارگران تحت پوشش این صندوق خبر داد و افزود: در حال حاضر دیگر شاهد بدهی معوق حقوق به کارگران صندوق نیستیم، البته مطالباتی از دولت گذشته باقی مانده است که باید محاسبه شود. بنده برای حل مشکلات این صندوق سه راه حل داشتم که با دو تای آن موافقت نشد. بنده پیشنهاد انحلال صندوق و پرداخت حقوق کارگران توسط دولت، بازگشت صندوق به وضعیت گذشته و ایجاد منابع مالی جدید از طریق انتشار اوراق مالی ارائه کردم.

وزیر کار،‌تعاون و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: کارگران این صندوق و مجموعه کارگرانی که با شرایط سخت کار می کنند را قبول دارم و گزارشم از حادثه اخیر در معدن زغال سنگ استان گلستان را نیز به زودی منتشر می کنم. راه حل هایی را جستجو می کنم تا شرایط زندگی کارگران زغال سنگ بهبود یابد. مجلس بیشتر کمک کند تا مشکلات موجود حل شود.  همه تلاشم را برای خروج از بحران این صندوق به کار گرفته‌ام .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches