این پیمایش با هدف بازنمایی دیدگاههای مردم نسبت به بیمههای تجاری و جایگاه بیمههای خودرو در زندگی روزمره در آبان ماه ۱۴۰۴ انجام شده است.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، در این بررسی، به موضوعاتی چون سطح اعتماد مردم به بیمههای تجاری، ارزیابی منصفانه خسارت خودرو، میزان رضایت از فرایندهای پرداخت خسارت، و جایگاه بیمههای شخص ثالث و بدنه در میان بیمهگذاران پرداخته شده است.
بر اساس یافتههای پیمایش، مردم بیمه را با مفاهیمی چون امنیت، آرامش، پشتیبانی و حمایت تداعی میکنند، هرچند رضایت از عملکرد شرکتهای بیمه در بخش خسارت پایین است. شفافیت در ارزیابی خسارت، شنیدن دلایل خسارتدیدگان و پرداخت سریع خسارت میتواند شکاف اعتماد میان بیمهگر و بیمهگذار را کاهش دهد.
گزارش کامل این پیمایش به زودی منتشر خواهد شد.