×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پیشنهاد معاون وزیر راه برای کاهش خودرو محوری

اقتصادتهران: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد ما برای کاهش خودرومحوری در ایران این است که قیمت خودرو و تعرفه واردات آن به ۵۰ درصد کاهش یابد اما هزینه های استفاده از وسیله نقلیه شخصی همانند بیشتر کشورهای جهان در کشور افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، مهرداد تقی زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در رادیو گفتگو افزود: در بیشتر کشورهای جهان قیمت خودرو بسیار پایین اما قیمت سوخت و هزینه های نگهداری آن بسیار بالاست و این مساله سبب می شود مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی رغبت بیشتری نشان دهند.

تقی زاده تاکید کرد برای تغییر وضعیت خودرومحوری در کشور باید قیمت خودرو کاهش و هزینه های استفاده از آن افزایش یابد و اگر نتوانیم روند خودرومحوری را تغییر دهیم مشکلات ما رفته رفته افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بین کرج و تهران تردد می کنند که در افزایش ترافیک و آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است و اکنون چهار خطه شدن خطوط ریلی تهران- کرج در دست اجرا قرار دارد و بخشی از آن نیز در شرف پایان است.

تقی زاده «خودرومحوری را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست و گفت: اکنون شمار وسایل نقلیه به ۳۰ میلیون دستگاه افزایش یافته است و پیش بینی می کنیم در ۱۰ سال آینده به بیش از ۵۰ میلیون دستگاه افزایش یابد.

به گفته وی، آمارها نشان می دهد که تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی در سفرهای برون شهری و درون شهری کاهش یافته است؛ زیرا در سال ۱۳۸۸ بیش از ۲۶۷ میلیون نفر برای جابجایی خود از اتوبوس استفاده کردند اما در سال ۱۳۹۶، شمار مسافران به ۱۵۵ میلیون نفر کاهش یافت.

تقی زاده بیان کرد: در سال ۱۳۸۹ بیش از ۲۸ میلیون نفر برای جابجایی از قطار استفاده کردند اما در سال ۱۳۹۶ شمار مسافران ریلی به ۲۴ میلیون نفر کاهش یافت و این نشان می دهد همچنان خودرومحوری در کشور در حال توسعه است.

«در حالی که بخشی از ظرفیت راه آهن کشور خالی مانده، وجود کامیون های سنگین در راه ها ایمنی رفت و آمد را در محورهای مختلف تحت تاثیر قرار داده است».

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی ما این بود که در سال ۱۳۹۶ شمار تلفات رانندگی در محورهای برون و درون شهری حدود ۱۶ هزار نفر ثابت بماند اما متاسفانه این میزان ۱٫۵ درصد افزایش یافت و در چهار ماه امسال نیز میزان تلفات رانندگی پنج درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال شد.

تقی زاده درباره کاهش حداکثر سرعت در آزادراه ها نیز گفت: تاکنون تقاضایی برای کاهش حداکثر سرعت در آزادراه ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ نداشتیم زیرا تغییر در این مساله نیازمند آمارهای مطالعاتی است و تاکنون هیچ دستگاهی نتوانسته است در این مورد آمارهای خود را ارائه کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches