×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پیشرفت ۴۰درصدی طرح ایمنی جاده‌ها

اقتصادتهران: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به پیشرفت۴۰تا ۴۵ درصدی طرح ایمنی جاده‌ها، گفت: پیش بینی می‌شود که این طرح تا پایان دولت یازدهم نهایی شده و به تصویب برسد.

محمد شکرچی زاده در گفت و گو با مهر، افزود: این طرح بخش های مختلفی دارد و وظایف دستگاه‌های مرتبط در آن به خوبی مشخص شده است.

شکرچی زاده با اشاره به پیشرفت ۴۰ تا ۴۵ درصدی طرح ایمنی جاده ها، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا پایان دولت یازدهم این طرح را نهایی کرده و به تصویب برسانیم تا در دستور کار تمامی دستگاه ها قرارگیرد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با وجود هماهنگی تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر در بحث ایمنی جاده‌ها، هنوز برخی موضوعات مسئول خاصی ندارد که در طرح ایمنی جاده‌ها، وظیفه هر بخش را با همکاری تمامی دستگاه ها و متخصصان امر مشخص کردیم.

وی اظهار داشت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای تدوین این طرح با تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سازمان راهداری، ستاد وزارتخانه و مجموعه‌های درمانی کشور  در ارتباط است.

شکرچی زاده، بیان کرد: هم اکنون سهم هر بخش در حجم تصادفات جاده‌ای مشخص نیست و در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد یعنی معلوم نیست که سهم جاده، خودرو، رفتار انسانی  و سایر عوامل در هر تصادف چه چقدر است؟

این مقام مسئول تصریح کرد: باید تعداد جان باختگان حوادث رانندگی را کاهش دهیم، درحال حاضر تعداد مجروحان، چندین برابر آمار کشته شدگان جاده‌ای است.

وی به نقش عوامل مختلف در حوادث جاده‌ای اشاره کرد و گفت: بحث رفتارهای انسانی در این حوادث بسیار مهم است و در این زمینه رایزنی هایی با سازمان‌های مرتبط انجام شده،  درباره مسائل فنی هم مذاکراتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شده صورت پذیرفته است.

شکرچی زاده بیان کرد: فصل های مختلف و راهبردهای بسیاری برای طرح ایمنی جاده‌ها تدوین شده و وظیفه هر دستگاه و همچنین دستگاه‌های همکار هم مشخص شده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: انتظار می رود که طرح ایمنی جاده ها تا پایان دولت یازدهم به اتمام برسد و پس از تصویب هیات دولت، اجرایی شود ضمن اینکه وزیر راه و شهرسازی هم به عنوان رییس کمیسیون ایمنی راه ها با تفویض اختیار از سوی رئیس جمهور می تواند این طرح را تصویب کند.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس برنامه قرار بود که سالانه ۱۰ درصد از تلفات جاده ای در دولت یازدهم کاهش یابد اما تنها شاهد کاهش ۴ درصدی در حجم تلفات بودیم اما پیش بینی می شود با اجرای این طرح، ۱۰ درصد مورد نظر محقق شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches