×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه پروژه راه آهن شیراز- بوشهر ۵۰ درصد است

اقتصادتهران: استاندار بوشهر گفت: از مجموع ۱۸ قطعه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تاکنون چهار قطعه اجرایی شده که به طور متوسط پیشرفت فیزیکی آنها ۵۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست پیگیری طرح راه آهن شیراز- بوشهر با حضور شماری از اعضای کمیسیون های عمران و بودجه مجلس در استانداری بوشهر افزود: طول این پروژه نیز ۶۳۰ کیلومتر است که ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده استان فارس و مابقی در محدوده استان بوشهر واقع شده است.

استاندار بوشهر گفت: برای اجرای چهار قطعه یادشده شامل ۲ قطعه در استان فارس و ۲ قطعه در استان بوشهر ۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: این پروژه شامل ۱۸ قطعه است که در فاصله شیراز تا بوشهر ۱۱ قطعه و هفت قطعه نیز از سه راهی اهرم شهرستان تنگستان تا عسلویه است.

گراوند ادامه داد: طول ۳۰ تونل پیش بینی شده برای این مسیر ۲۱ کیلومتر است که بلندترین تونل آن ۴ هزار و ۱۰۰ متر است.

استاندار بوشهر باشاره به اینکه اجرای راه آهن شیراز – بوشهر- عسلویه خواسته دیرینه مردم استان بوشهر است گفت:باتوجه به اینکه این پروژه در سال ۸۵ آغاز شده است اما هم اینک تعطیل شده و انتظار می رود با اهتمام جدی زمینه فعال سازی آن فراهم شود.

وی یادآورشد:واقع شدن نیروگاه اتمی، پارس جنوبی و پایانه صادراتی نفت کشور در استان بوشهر و همچنین تامین ۸۰ درصد گاز مصرفی کشور توسط این استان ضرورت دارد در ارتباط با اولویت بندی پروژه ها راه آهن شیراز – بوشهر- عسلویه بطور ویژه دیده شود.

گراوند تاکید کرد:باتوجه به اینکه بخش مهمی از اعتبار مورد نیاز این پروژه از طریق فاینانس جذب می شود تامین ۱۵ درصد سهم دولت گیر اصلی این پروژه است که با فراهم شدن ۱۵ درصد از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز اجرا پروژه یاد شده می توان به تامین فاینانس خارجی و فعال سازی پروژه امیدوار شد.

وی گفت: در ارتباط با حمل و نقل یکی از زیرساخت های مهم برای این بخش احداث شبکه ریلی است که با توجه به اینکه اتصال شبکه راه آهن شیراز – بوشهر توجیه پذیری اقتصادی شبکه راههای متصل شده به استان فارس را دو چندان می کند باید مورد توجه جدی واقع شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches