اقتصاد تهران
شماره خبر : 29541
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
اقتصاد تهران

پیشتازی بانک صادرات در تراکنش‌های موفق بانکی

​اقتصادتهران: بدون شک استفاده از خدمات بانکداری نوین به یکی از کاربردی ترین مقوله‌ها در نظام بانکداری کشور تبدیل شده است به طوری که هر روزه با استفاده تعداد بیش‌تری از مردم از خدمات الکترونیکی بر تعداد کاربرانی که استفاده از این خدمات را در راستای کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان مفید می‌دانند افزوده می‌شود که البته این افزایش در آمار مشتریان با بکارگیری سیستم‌های نوین بانکی از سوی بانک‌ها نیز ارتباط مستقیم دارد.

افزایش استفاده از تراکنش‌های بانکی توسط دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها نیز یکی از مواردی است که عمده مشتریان، آن را در تسهیل امور مفید می‌دانند. خدماتی نظیر دریافت موجودی و وجه نقد و نیز انتقال وجه از رایج ترین اموری است که مشتریان را به پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشاند. در این میان، استفاده راحت‌تر، آسان‌تر، امن‌تر و بدون دغدغه‌تر از خدمات دستگاه‌های خودپرداز علاوه بر ایجاد امکان بستری امن برای انجام خدمات بانکی، همواره به عنوان یکی از شاخص‌های رضایت مشتریان از بانک متبوع خود به شمار می‌رود.

به بیان دیگر هرچه درصد استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیش‌تر و در ازای آن، نقص‌ در تراکنش‌ها کم‌تر باشد، امکان رضایت بیش‌تر مشتریان را فراهم می‌آورد. در این زمینه، بانک‌ها درگیر نوعی رقابت با یکدیگر هستند و برنده، بانکی است که کمترین تراکنش ناموفق را در کارنامه خود ثبت کند.

بانک صادرات را شاید بتوان موفق‌ترین بانک‌ها در این زمینه برشمرد به طوری که در آخرین آمار تعداد کل تراکنش‌های سامانه سپهر بانک صادرات ایران در طی شهریور ماه سال جاری از مرز ۷۴۵ میلیون تراکنش گذشت.

مشتریان این بانک در شهریور ماه سال جاری به طورمیانگین روزانه بیش از ۲۴ میلیون تراکنش از طریق سیستم سپهر و در مجموع ۷۴۵ میلیون و ۲۸۶ هزار تراکنش موفق مالی انجام دادند. این میزان رشد تراکنش نمایانگر استقبال مشتریان از خدمات این بانک است.

براساس این گزارش بانک صادرات ایران در راستای همسویی با بانکداری نوین، جلب رضایت و تامین رفاه و آسایش مشتریان و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه هموطنان از سال ۷۹ نسبت به نصب و راه اندازی سیستم پردازش هوشمند رایانه های (سپهر) درشعب خود اقدام نموده است. با توجه به سرعت، تنوع خدمات، سهولت و امنیت بالای سیستم سپهر، استقبال مردم از این سیستم زیاد بوده به طوری که تا پایان شهریورماه ماه سال۹۴ حدود بیش از ۴۳ میلیون حساب الکترونیکی توسط هموطنان درشعب این بانک افتتاح شده است.

گفتنی است تعداد کل تراکنشهای سیستم سپهر در پایان شهریورماه سال ۹۴ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل حاکی از ۱۴ درصد رشد می باشد همچنین میانگین روزانه تعداد تراکنش‌های سیستم سپهر در مقطع مزبور حاکی از ۱۴درصد رشد می باشد.

گفتنی است بانک صادرات ایران با ۲۶۰۰ شعبه در سراسر کشور، ۴۱۸ هزار دستگاه پایانه فروش متصل به حساب‌های این بانک، ۴۴۷ هزار مشتری اینترنتی و ارایه خدمات متنوع و به روز بانکی، به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور نقش بسزایی در ارتقاء خدمات بانکداری الکترونیکی و نهادینه شدن فرهنگ بانکداری نوین در جامعه دارد.