×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پیاده روی خیل عظیم جاماندگان قافله عشق از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی

تهران اکونومی: پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم، دسته‌‌های عزاداری و هیئات مذهبی شهر تهران از میادین امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری برگزار شد که بسیاری از جاماندگان قافله عشق که توفیق حضور در کربلا را نداشتند، دیروز در پیاده‌روی بزرگ اربعین تهران شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این حرکت خودجوش مردمی به تأسی از زائران پیاده اباعبدالله حسین(ع) که هرساله از مسیرهای گوناگون خود را به حرم مطهر این امام بزرگوار می‌رسانند، برگزار شد.

امسال نیز در روز شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳، عاشقان حسینی صبح زود در میدان امام حسین(ع) گرد هم آمده و پس از قرائت زیارت عاشورا ساعت ۷:۳۰ صبح به سمت حرم سیدالکریم(ع) راهپیمایی کردند.

دلسوختگان سید و سالار شهیدان مسیر ۱۴ کیلومتری را از میدان امام حسین(ع) آغاز و با گذر از ایستگاه‌های میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش و سه‌راه ورامین (شهرری)، طبق زمان برنامه‌ریزی شده قبل از اذان ظهر به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شرفیاب شدند.

 حضور میلیونی عزاداران اربعین حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

همزمان با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تمام صحن‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ساعات ابتدایی دیروز میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی بود.

تمام موکب‌های مستقر در معابر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از دقایق ابتدایی روز اربعین فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای ده‌ها هزار نفر از عزاداران حسینی بودند.

اقشار مختلف مردم از سراسر تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) روانه شدند. زائران و عزاداران حسینی با شور و شعور باشکوهی شعار «لبیک یا حسین (ع)» را فریاد می زدند و به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) وارد می‌شدند.

پس از گردهم آمدن باشکوه زائران و عزاداران در صحن های مختلف حضرت عبدالعظیم و خیابان های اطراف، مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار و در پایان نمازجماعت ظهر و عصر اقامه شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches