true
اقتصادتهران: پژو ۲۰۰۸ نخستین محصول ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه) است که در ایران به مرحله تولید رسیده است، دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهوری ایران و فرانسه به امضا رسید.
به گزارش ایرنا، دوازدهم اردیبهشت ماه امسال تولید انبوه دو خودروی دنا پِلاس و پژو ۲۰۰۸ با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.
این قرارداد نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپایی در ایران شد.
سرمایه گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش، فناوری و صادرات ۳۰ درصد محصولات تولید این شرکت، از الزام های این قرارداد به شمار می آید.
با امضای این تفاهم نامه ها همه قطعه سازان داخلی در طراحی خودرو حضور خواهند داشت و محصولات با ۷۰ درصد ساخت داخل و با استاندارد روز جهانی تولید می شود.
۵۰ درصد تولیدات قابلیت صادرات خواهد داشت شد و نخستین تولید دو سال و نیم آینده افتتاح خواهد شد و در مدت ۱۰ سال ۵۰ درصد خودروهای تولیدی صادر و همه طراحی ها و انتقال دانش و فناوری انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجامشده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده، خودروهایی در این کارخانه تولید میشوند که کمتر از سه سال از طراحی و تولید آنها در بازار روز جهان گذشته باشد.
ایکاپ در فاز نخست به تولید و داخلی سازی سه خودروی پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ میپردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد. در کنار این سه خودرو مونتاژ پژو ۵۰۸ در ایران قطعی شده و احتمالا خودروی پژو ۵۰۰۸ در ایران مونتاژ شود.
شرکت پژو پس از استقبال خریداران از پژو ۲۰۸ و با توجه به رشد قابل توجه بازار خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند شهری، تصمیم گرفت نمونه کراس اوور این خودرو را تولید کند و آن را با نام ۲۰۰۸ برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ که یکی از معتبرترین نمایشگاههای خودروی اروپا است، معرفی کرد.
مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸
پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در هشت نسخه مختلف تولید میشود که به دو دسته بنزینی و دیزلی تقسیم میشوند. سه نسخه از پژو ۲۰۰۸ دیزلی و پنج نسخه دیگر بنزینی هستند. نسخههای دیزلی پژو ۲۰۰۸ توان خروجی ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار را دارند؛ اما انواع بنزینی پژو ۲۰۰۸ همگی از پیشرانههای PureTech با حجم ۱۲۰۰ سیسی بهره میبرند. با این حال طبق گفته مسوولان ایران خودرو، این کراساوور با پیشرانه ۱٫۶ لیتری مشابه با نمونه به کار رفته در پژو ۵۰۸ به بازار عرضه میشود.
پژو ۲۰۰۸ از خطوط طراحی قوسی و عضلانی بهره میبرد تا خود را بهعنوان محصولی جذاب و اسپرت معرفی کند. جلو پنجره این خودرو نسبت به طراحی قبلی افزایش اندازه تجربه کرده و ظاهر زیبایی در بخش جلوی خودرو به ارمغان آورده است. برجستگیهایی کاپوت، به همراه فرورفتگی درب پشت این خودرو نمای بسیار زیبایی به آن میدهد. چراغهای قوسی به همراه فرورفتگی در بخش میانی آنها، اکنون به امضای استودیوی طراحی پژو تبدیل شده است. زههای مشکی دور تا دور خودرو بویژه در زیر درها، سپر و گلگیر نمای خارجی را جذابتر کرده است. سپر جلو به همراه ورودی عظیم هوا نیز بخش جلوی خودرو را بیش از پیش جذابتر کرده است.
در کابین خودرو نخستین چیزی که توجه افراد را به خود جلب میکند، طراحی زیبای داشبورد است. نورپردازی آبیرنگ دور نشانگرهای وضعیت سرعت و دور موتور، فرمان حجیم و طراحی سادهی داشبورد و کنسول وسط موجب میشوند تلاش پژو برای اسپرت نشان دادن ۲۰۰۸ بیش از پیش مشهود باشد.
فضای کابین از لحاظ حجم برای سرنشینان مناسب است و فضای خوبی برای آنها تعبیه شده است. پژو ۲۰۰۸ را از لحاظ فضای داخلی میتوان مناسب برای جوانان و خانوادههای کمجمعیت دانست. بخش عقبی خودرو نیز برای حمل بار در مسافرت مناسب است و نزدیک به ۴۱۰ لیتر حجم دارد که با خواباندن صندلی سرنشینان عقب این حجم را تا ۹۱۷ لیتر افزایش مییابد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=78049
false
true