×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
پژو ۲۰۰۸ از قیمت گذاری شورای رقابت خارج شد

اقتصادتهران: رئیس شورای رقابت جزئیات افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی را تشریح کرد و گفت:سه خودرو از دستور العمل تنظیم قیمت ها خارج شدند که شامل پژوهای ۳۰۱ و ۲۰۰۸ و ۵۰۸ است.

به گزارش ایرنا، رضا شیوا روز سه شنبه در نشستی خبری با تشریح تصمیم دیروز این شورا در موافقت با افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی اظهار داشت: دستور العمل تنظیم قیمت را برای یکسال دیگر می توان برای خودروهایی که شامل آن می شود، تمدید کرد.

شیوا اظهار داشت: کار عمده شورا این است که هر بازاری که ضد رقابت و انحصاری باشد و هر نوع ویژه خواری و انحصار طلبی و آفت‌های بد اقتصادی را شناسایی و آن را رفع کند.

شیوا تاکید کرد: اگر بازاری انحصاری باشد، دستور العمل تنظیم قیمت‌ها بر دوش شورای رقابت خواهد بود یعنی شورا قیمت اعلام نمی کند بلکه دستورالعمل می‌دهد.

وی یادآور شد: برای نمونه در مورد خودرو هرگونه افزایش یا کاهش قیمت به سه متغییر تورم بخشی، کیفیت و بهره وری بستگی دارد و بر اساس آن افزایش یا کاهش قیمت سالانه آن خودرو به دست می آید.

وی افزود: با تصمیم این مرکز، برای خانواده پراید و تیبا ۱٫۲۵ درصد و برای پارس تندر ۹۰ ازتولیدات سایپا۱٫۵۷ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تورم بخشی برای خانواده سایپا ۶ درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو شامل سمند و پژو ۲٫۶۹ درصد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه این شورا بیش از وظایف خود عمل نمی کند، اظهار داشت: منتقدان شورای رقابت بدانند که هر تصمیم شورا مبتنی بر کار کارشناسی است.

شیوا اظهار داشت: یکی از مباحث دیگری که درباره شورا مطرح می شود، این است که چرا به موقع به وظایف خود عمل نمی کند.

وی ادامه داد: شورای رقابت یکی از منظم ترین شوراهاست و برنامه ها و دستورالعمل های آن مشخص است و جلسات آن بعدازظهر دوشنبه هر هفته به طور منظم برگزار می شود و همه اعضای در آن شرکت می کنند.

رئیس شورای رقابت همچنین گفت: یکی از مباحثی که پیگیری می کنیم و شکایت هایی هم در این زمینه مطرح شده، موضوع قیمت های تهاجمی است.

وی توضیح داد: ما در کشور اجازه نمی دهیم کسانی که از نظر اقتصادی در وضع مسلطی هستند به شرکت های دیگر زورگویی کنند یا به نوعی بخواهند این شرکت‌ها را از بازار فعالیت خارج کنند.

وی افزود: وقتی شرکت بزرگی بتواند محصولی را پایین تر از قیمت تمام شده عرضه کند به شکلی که شرکت های کوچک نتوانند با آن مقابله کنند، شورا برابر آن می ایستد.

شیوا تاکید کرد: اگر صرفا منافع اقتصادی مطرح باشد، افراد تولید را ترجیح نمی دهند.

رئیس شورای رقابت اظهار داشت: باید رگلاتوری ها را در کشور راه اندازی کنیم یعنی همان تنظیم کننده های بخشی که نظیر آن در بخش مخابرات وجود دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches