×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پژوهشگاه صنعت نفت پالایشگاه فوق سنگین می سازد

گروه اقتصادی: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و معاونانش در پنجاه و ششمین سالگرد تاسیس این پژوهشگاه در نشستی با خبرنگاران از اقدامات این پژوهشگاه در پیشبرد اهداف صنعت نفت سخن گفته و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. بر همین اساس رییس پژوهشگاه با اشاره به راه اندازی اولین کارخانه تولید جی تی ال ایران اظهار کرد: اولین قرارداد احداث کارخانه تولید جی.تی.ال با ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰۰ بشکه فرآورده نفتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا رسیده است.

وی همچنین از ساخت پالایشگاه نفت فوق سنگین در جنوب شرق آسیا با همکاری پژوهشگاه صنعت ، اکتشاف منابع هیدوکربوری گازی در دریای عمان و طراحی و احداث اولین واحد صنعتی تولید جی.تی.ال در جزیره قشم خبر دادند.

حمیدرضا کاتوزیان با اعلام اینکه این اولین واحد صنعتی تولید جی.تی.ال در جزیره قشم طراحی و احداث خواهد شد، گفت: در ساخت این کارخانه گاز برای نخستین بار از دانش فنی بومی و ایرانی فنآوری جی تی ال استفاده شده است.

کاتوزیان با بیان اینکه پیشنهاد محل‌های دیگری نیز برای احداث کارخانه تولید جی تی ال نیز ارائه شده که هنوز قطعی نشده است، افزود:اگرچه ظرفیت تولید جی تی ال در قطر بسیار بیشتر از ایران است اما همین میزان ۳ هزار بشکه نیز توجیه اقتصادی دارد.

وی به نقش پژوهشگاه صنعت نفت در تایید استانداردهای پمپها و مکانیکال سیلها اشاره و تصریح کرد: با توجه به تاکید وزیر نفت بر ایفای نقش پژوهشگاه به عنوان هسته اصلی نظارت بر کیفیت تجهیزات و قطعات صنعت نفت، پژوهشگاه اعلام می کند که برای اعمال این نظارت در مواردی به جز مکانیکال سیل و پمپها نیز آمادگی دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در باره فعالیتهای پژوهشگاه صنعت نفت برای ایجاد شرکتهای دانش بنیان گفت: تاکنون نخستین شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده است و ٢ شرکت دیگر اقماری نیز با حوزه های فعالیت نانو و روغن و روانکارها در حال طی کردن مراحل ثبت هستند.

در این نشست منصور بزمی رئیس پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت، از مذاکره با یکی از کشورهای آسیایی برای مطالعه و طراحی پایه ساخت پالایشگاه نفت خبر داد و اظهار کرد: این پالایشگاه برای استفاده از نفت فوق سنگین میدانهای ایران ساخته می شود.

وی با بیان این که این پالایشگاه با ظرفیت پالایش ٣٠ هزار بشکه نفت فوق سنگین ساخته می شود، خاطرنشان کرد: قرار است در این پالایشگاه قیر بسیار مرغوب و دیگر فرآورده های باکیفیت تولید شود.

رئیس پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت همچنین به اجرای طرح تولید بنزین مرغوب با استفاده از ضایعات در پتروشیمی خارک اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از این، ضایعات سیاهرنگی در هوای منطقه منتشر می شد که امروزه به جای سوختن و آلودگی محیط زیست صرف تولید بنزین مرغوب در پتروشیمی خارک به میزان یکهزار و ۵٠٠ بشکه در روز می‌شود.

در ادامه این نشست،علی معلمی جانشین رییس صنایع بالادستی پژوهشگاه صنعت به بزرگترین طرح پژوهشی صنعت نفت با عنوان مروارید خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدف بررسی و مدل سازی حوضه های رسوبی و آگاهی از منابع هیدروکربنی موجود و قابل اکتشاف در خلیج فارس و دریای عمان اجرا می شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches