×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پژوهشکده بیمه در موضوع راننده محوری و استارت آپ‌ها از قافله عقب است؟

اقتصادتهران: معمولاً پیش از اجرای پروژه های ملی و یا انجام تغییرات مهمی در برخی قوانین که قشر عظیمی از مردم جامعه را در بر می گیرد، پژوهش و آنالیز کردن شرایط و تجزیه و تحلیل وضعیت، نقش بسیار اثرگذاری دارد. از چندی قبل که بحث راننده محوری در صنعت بیمه مطرح شد بسیاری از مردم هنوز با وجود توضیحات رییس کل بیمه مرکزی از چند و چون چگونگی اجرای آن کم اطلاع هستند. با وجودی که این طرح بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد و حامی حقوق رانندگانی است که رانندگی کم خطر و کم ریسکی دارند و رییس کل بیمه مرکزی اطلاعات خوبی درباره مزایای این طرح تاکنون ارائه داده است اما مهم ترین بعد این قضیه این است که پیش از ارائه این توضیحات، انتظار می رفت که پژوهشکده بیمه پیش از رسانه ای شدن این مساله تحقیقات بسیاری از چگونگی اثرگذاری این طرح در جامعه انجام و نتیجه آن را برای هرگونه تصمیم در اختیار بیمه مرکزی قرار می داد.

دکتر غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش به این موضوع اشاره کرد که مسائلی نظیر بیمه راننده‌محور و صدور بیمه‌نامه‌های هوشمند از جدی‌ترین مسائل روز بیمه‌ای است که صنعت بیمه از پژوهشگران انتظار دارد به این موضوعات مهم ورود کنند. این جمله رییس کل بیمه مرکزی نشان از آن است که به سوالات و ابهامات مردم از موضوع راننده محوری تاکنون پاسخ مناسبی داده نشده و بسیاری از ابهامات در خصوص این طرح وجود دارد که پژوهشکده بیمه باید از قبل به صورت جدی تری به آن ورود پیدا می کرد.

به بیان دیگر پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی اصلی انجام تحقیقات در صنعت بیمه باید نقش پر رنگ تری در تحقیق و پژوهش داشته باشد چرا که در غیر این صورت انجام تغییرات اساسی در موضوع مهمی نظیر راننده محور کردن بیمه شخص ثالث بدون انجام مطالعات کافی، تحقیقات لازم و مفید و نیز عدم دریافت بازخوردهای احتمالی، آن ممکن است پیامدهایی به همراه داشته باشد.

این در حالی است که توقع رییس کل بیمه مرکزی از روند اقدامات پژوهشکده بیمه توقع بجایی است که از بالارفتن سطح انتظار جامعه از ظرفیت‌های صنعت بیمه به عنوان یک فرصت توسعه برای صنعت یاد و تصریح کرده است که پژوهشگران در کنار دنبال کردن مباحث پژوهشی باید پیشرو، مبتکر و منظم باشند، چرا که همگانی‌سازی فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در گرو اجرای طرح‌های مبتکرانه و متناسب با نیاز جامعه است. این سخنان نیز که تاکیدی دوباره بر ابتکار و نظم و انجام تحقیقات مستمر دارد، نشاندهنده کم اثر بودن نقش پژوهشکده بیمه در موضوعات اساسی صنعت بیمه دارد که انتظار می رود رییس جدید پژوهشکده بیمه با تمرکز بر روی این مسائل مهم باب جدیدی در روند تحقیق و پژوهش در این مرکز باز کند.

آنچه مهم است این که در شرایط کنونی که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها معادلات بازار بیمه را تغییر داده‌اند انتظار می رود پژوهشکده بیمه به رسالت اصلی خود یعنی نقش و تاثیر فعالیت استارت آپ ها در این صنعت پرداخته و گزارش مبسوطی از آنچه گذشته ارائه کرده تا بتواند با انجام تحقیقات مختلف و نیز تمرکز بر اصل آینده‌پژوهی، شرایط احتمالی را پیش‌بینی و مدیریت کند تا مبادا از غافله عقب بماند!

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches