×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح پنج اسکله گردشگری با حضور وزیر راه در قشم

اقتصادتهران: وزیر راه و شهر سازی روز جمعه در جریان سفر یک روزه به جزیره قشم، چهار اسکله در روستاهای ساحلی کندالو، شیب دراز، گورزین و سهیلی در جزیره قشم و یک اسکله در جزیره هنگام را افتتاح و از فعالیت آنها بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این رابطه به ایرنا گفت: اسکله‌های فلزی شناور(پانتون) ۲۰ متر طول، پنج متر عرض و ۱۵۰ سانتیمتر عرض دارند که ۳۰ سانتیمتر از ارتفاع هر اسکله آبخور است و ۱۲۰ سانتیمتر ارتفاع آزاد دارد و سه شناور تفریحی و مسافری به صورت همزمان قادر به پهلوگیری در آن هستند.

وی با بیان اینکه طول پل دسترسی(رمپ) این اسکله‌ها ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر است، ادامه داد: بدنه این اسکله‌های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه ای (A) ساخته شده است.

عفیفی پور طول و عرض فندانسیون این سازه‌های دریایی را سه متر و ارتفاع آن از سطح مد آب را ۱۵۰ سانتیمتر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی سه اسکله پانتون دیگر در مبادی گردشگری شهرستان های قشم و سیریک نصب می‌شود که ارزش تمام هشت اسکله معادل ۵۲ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: سه فروند اسکله شناور دیگر نیز در مناطق واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت و روستای ساحلی طَبل در جزیره قشم و اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches