×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا در تهران برگزار می‌شود

اقتصادتهران: مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح برنام ه‌های روز بزرگداشت شهدا اعلام کرد: پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شهیدی و رییس مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا کریمیان روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: این کنگره با تجلیل از ۱۰ خانواده معظم شهیدان دوران انقلاب، دفاع مقدس، ترور، هسته‌ای و مدافع حرم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخچه نام‌گذاری روز بزرگداشت شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأسیس شد.

وی افزود: در زمان تأسیس بنیادشهید هنوز بحران‌های مربوط به دهه ۶۰ که منجر به شهادت عده زیادی از هم‌وطنانمان شد، ایجاد نشده بود و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در نظر امام خمینی (ره) است. با توجه به نقش بسیار مهم شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن، در سال ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند در تقویم رسمی کشور به نام «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری شد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برگزاری مراسم ویژه این روز گفت: تا سال ۱۳۹۲ اقدامات چندانی برای بزرگداشت این روز انجام نشده بود، اما از آن سال بنا بر نظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی ستادی برای بزرگداشت این روز تأسیس شد و از آن زمان با برگزاری برنامه‌های مرتبط با این روز، میزان آشنایی مردم با روز بزرگداشت شهدا رشد چشمگیری پیدا کرد، به‌گونه‌ای که بنا بر نظرسنجی‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۲ حدود یک و هفت دهم درصد از مردم با این روز آشنایی داشتند، اما این میزان بعد از ۴ دوره برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهدا، در سال گذشته به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها در مسیر این رشد چشمگیر قطعا نقش مهمی داشته‌اند و با انعکاس اخبار مربوط به روز بزرگداشت شهدا، باعث افزایش آگاهی افکار عمومی در خصوص این روز شدند.

کریمیان تأکید کرد: اسفندماه به غیر از سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ماهی است که در آن ۱۳ درصد از هم‌وطنانمان به شهادت رسیده‌اند. همچنین تاریخ شهادت بسیاری از فرماندهان برجسته دفاع مقدس مانند شهیدان باکری، شهید همت و شهید خرازی مربوط به این ماه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال جاری روز بزرگداشت شهدا با محوریت شعار «شهیدان مظهر قدرت ایران» برگزار می‌شود افزود: برنامه‌های مرتبط با روز بزرگداشت شهدا از روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه با برگزاری مراسم کاشت نهال به نام شهید در تهران و تمام شهرستان‌های کشور شروع می‌شود. روز چهارشنبه ۱۶ اسفند نیز برنامه عیادت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بستری در بیمارستان‌های بنیاد در تهران و استان‌ها انجام می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches