×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تداوم حضور پلیس تا استقرار کامل نظم و امنیت در مناطق زلزله زده

اقتصادتهران: سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام اینکه امنیت مناطق زلزله زده زیرچتر پلیس است، گفت: پلیس با همه توان در کنارحادثه دیدگان است و تا استقرار کامل نظم و امنیت درمناطق زلزله زده می ماند.

به گزارش پایگاه خبری ناجا، سردارسعید منتظرالمهدی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: شامگاه ۲۱ آبان ماه، غرب کشور لرزید و زلزله، خانمان بسیاری ازهموطنان خوبمان را درهم کوبید اما این حادثه بازهم پایمردی، همدلی، انسان دوستی، رافت و هماهنگی مردم و مسئولین را در ترمیم خرابی ها به منصه ظهور گذاشت؛ همه آمدند کنار هم و دست در دست هم.

وی ادامه داد: ازهمان آغازین لحظات اولیه وقوع زلزله، پلیس با حضور گسترده و چشمگیر خود در کنار سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به یاری حادثه دیدگان شتافت؛ تیم‌های پلیس به محل حادثه اعزام شده و تامین امنیت منطقه و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان را در دستور کار خود قرار دادند.

سردارمنتظرالمهدی اظهار داشت: هرچند که پلیس همچنان در مرز و مسیرهای تعیین شده پیاده روی بزرگ اربعین مستقر و درحال خدمت رسانی به زائران اباعبدلله الحسین(ع) است؛ اما بلافاصله ماموران یگان های مختلف پلیس به حالت آماده باش در مناطق زلزله زده مستقر شده و تامین امنیت منطقه و جان و مال حادثه دیدگان را به عهده گرفتند؛ ارتباط مستمر با معاونان عملیات و روسای تیم عملیات استان های زلزله زده همچنان برقرار است.

سخنگوی ناجا بیان کرد: علیرغم این که پلیس برخی از کارکنان خدوم و مظلوم خود را در پاسگاه های مرزی و برجک های دیده بانی و نگهبانی درهنگام زلزله از دست داده و برخی ازماموران ما نیز داغدار خانواده هایشان هستند؛ اما درابتدایی ترین ساعات وقوع زلزله با توجه به نزدیکی مرز؛ پرسنل مرزبانی کارهای بسیاری برای کمک به مردم انجام داده‌ و با بکارگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر و همچنین ۴۰ دستگاه خودرو سازمانی برای امداد و توزیع کمک های مردمی و هیات هایی‌ برای ترمیم مناطق حضور پیدا کردند.

سردارمنتظرالمهدی عنوان داشت: خوشبختانه با تلاش همه دستگاه های ذیربط به ویژه ناجا نظم خاصی در این مناطق برقرار شده و امیدواریم در روزهای پیش رو مردم به جز مصیبت از دست دادن عزیزان خود نگرانی دیگری نداشته باشند.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: با دستور فرمانده ناجا، حدود ۶ گردان از مرکز کشور و دیگر استان‌ها به مناطق زلزله‌ زده اعزام شد و ناجا در سه زمینه ؛ تامین امنیت مناطق زلزله زده، تامین امنیت و همراهی محموله‌های ارسالی و روان سازی آمد و شد انجام وظیفه می کند.

سردارمنتظرالمهدی گفت: استقرار نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی و کنترل عبور و مرور باعث تسهیل و روان سازی ترافیک در محدوده برون و درون شهری محل های حادثه شده تا دستگاه‌های کمک رسان به خوبی بتوانند کار امدادرسانی به زلزله زدگان را انجام دهند.

سخنگوی ناجا افزود: یگان ویژه نیز برای امدادرسانی از آغازین لحظات حضور داشته و علاوه بر کمک به مصدومان و آسیب دیدگان، کمک ها و محموله های ارسالی مردمی و دولتی را تا رسیدن به دست مردمان عزیزمان در این مناطق اسکورت کرده و در توزیع اقلام نیز شرکت و نظارت دارند؛ تامین امنیت و اسکورت ۵۰۰۰ محموله امدادی در قالب ۸۴ تیم عملیاتی به صورت شبانه روزی تاکنون انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

سردارمنتظرالمهدی ادامه داد: اعزام تیم های تشخیص هویت و DVI به مناطق زلزله زده وهمچنین آمادگی کامل برای گشت زنی های مداوم و مقابله با جرایم مختص این شرایط از جمله سرقت اموال، منازل، خودرو، طلا و جواهرات افراد آسیب دیده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است که در همین راستا ۲۲ سارق دستگیر شده اند.

سخنگوی نیروی انتظامی بیان کرد: معاونت بهداد ناجا نیز با اعزام ۶ اکیپ امدادی و ۶ دستگاه آمبولانس به مناطق مذکور؛ به کمک و مداوای مجروحان و آسیب دیده ها شتافته و در بیمارستان های مختلف مستقر شدند.

سردارمنتظرالمهدی عنوان داشت: اعزام تیم‌های روانشناسی و مددکاران اجتماعی ناجا به مناطق زلزله‌ زده در راستای تسکین فوری و تخصصی آلام روانی و کاهش فشارهای روحی آنها نیز به قید فوریت انجام شده است تا از بروز عوارض ثانویه در حادثه دیدگان کاسته شود.

سخنگوی پلیس تصریح کرد: بالگردهای هواناجا به منظور بررسی و احراز شرایط منطقه به جهت امدادرسانی، انتقال مجروحان و مصدومین به مراکز درمانی و بیمارستانی، جابجایی اقلام و … همچنان در مناطق آسیب دیده حضور دارند؛ انجام ۲۱ سورتی پرواز جمعا به مدت ۲۹ساعت، جابجایی بیش از ۸۰ نفر مصدوم و مجروح و … از اقدامات هواناجا تا کنون بوده است.

سردار منتظرالمهدی گفت: به کارگیری ۶ قلاده سگ‌ زنده یاب پلیس به همراه تیم های مربوطه در محل همچنان ادامه دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی افزود: بی شک استقرار نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان و محیا کردن شرایط اسکان و تامین امنیت آنان تا ثبات کافی در آن جا برقرار شود، ادامه دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches