×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پست، محور تجارت الکترونیک کشور است

اقتصادتهران: دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به گسترش روز افزون خرید وفروش الکترونیکی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های مهیای شبکه پستی و تصویب اساسنامه شرکت ملی پست، این نهاد به عنوان متولی تجارت الکترونیک کشور معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود: امروزه تجارت الکترونیکی جای خود را در دنیا پیدا کرده به گونه ای که سالانه هزار و۶۰۰ میلیارد دلار در طول یکسال در جهان از روش الکترونیکی تجارت و خرید و فروش می‌شود.

وی تصریح کرد: خرید الکترونیکی در کشور ما هم روز به روز گسترده می شود و این نشان می دهد که در آینده تجارت از این طریق نقش تعیین کننده ای دارد و محور آن نیز از طریق پست است.

واعظی با اشاره به حضور فعال ایران در کنگره پستی جهانی ۲۰۱۶ استانبول ترکیه و عضویت کشورمان در شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی گفت: این مهم پس از سال‌ها تلاش صورت گرفته است که قابل تقدیر است.

دکتر واعظی در همین ارتباط  افزود: با عضویت ایران کشور ما جز تصمیم گیرندگان جهانی پست قرار می گیرد و منافع ما هم تأمین می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که تصویب سه پیشنهاد ایران در کنگره پستی جهانی مهم ترین دستاورد پست کشورمان در این نشست بین‌المللی به شمار می‌رود بیان داشت: تصویب این پیشنهادات موجب می گردد تا این موضوعات به سایر کشورها تعمیم و تسری یابد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط پیشنهاد ایران درخصوص تجارت الکترونیک به عنوان کلیدی برای یک سرویس پستی موثر و پویا به تصویب رسید.

دکتر واعظی تغییر چهره پست را از اقدامات مهم شبکه پستی دانست و درخصوص برنامه‌های آتی شرکت ملی پست گفت: توسعه تجارت الکترونیک و سرویس‌های نوین و الکترونیکی با جدیت از سوی پست دنبال می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مذاکره این وزارتخانه با بانک مرکزی درباره عملیاتی کردن پول الکترونیکی در کشور گفت: مذاکرات به جاهای خوبی رسیده و امیدواریم تا دو ماه آینده به یک نتیجه روشن و عملیاتی و اجرایی برسیم.

وی در این باره افزود: دارندگان تلفن همراه بعد از اجرایی شدن این مهم می توانند به راحتی پول‌های خود را از طریق تلفن همراه جا به جا و در سریع ترین زمان ممکن در فروشگاه ها و یا مکان ها مورد نیاز خرید کنند.

واعظی همچنین با اشاره به سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در کشور و نقش شبکه ملی اطلاعات در این باره گفت: این سرشماری در بستر شبکه ملی اطلاعات صورت می گیرد به گونه ای که فرد با آرامش خاطر در پهنای باند گسترده، اطلاعات خود را وارد می‌کند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مردم از طریق اینترنت استقبال بسیار خوبی در این سرشماری کرده اند گفت:تاکنون ۲۰ درصد جمعیت کشور از طریق اینترنت در سرشماری شرکت کرده اند که این برابر با وضعیت بیشتر کشورهای دنیاست و تنها کشور ژاپن است که سال گذشته ۳۵ درصد مردم این کشور از طریق اینترنت در سرشماری شرکت کرده اند و در دنیا رکورد زده اند و پیش بینی می کنیم ما تا روز سه شنبه از ۳۵ درصد ژاپنی‌ها عبورکنیم.

دکتر واعظی درخصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی هم افزود: آن دسته از شبکه های اجتماعی که به قوانین و مقررات ما احترام نگذارند، امکان حیات نخواهند داشت، البته تلاش ما این بوده که اول خود مردم رعایت کنند و با همکاری ما و خانواده ها می توانیم مراقب محتوای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches