×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پزشک خانواده و نظام ارجاع؛ اولویت اول معاون جدید وزارت بهداشت

اقتصادتهران: معاون بهداشت وزارت بهداشت در نخستین اظهاراتش، مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود را تشریح و ابراز امیدواری کرد که نظام ارجاع تا پایان امسال در کشور مستقر شود.

دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، اولین اولویت خود در معاونت بهداشت وزارت بهداشت را استقرار نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم برای برنامه پزشک خانواده مدلی بومی و مناسب طراحی، اجرا و مستقر کنیم. این الگو باید بتواند اهداف ما را در نظام ارجاع که شامل هدایت درست بیماران به سمت درمان، بدون دردسر برای بیمار و نظام سلامت است، تامین کند.

وی افزود:  پرداختن به این الگو یکی از موضوعات مهم در اقتصاد سلامت است؛ چرا که با اجرای آن نباید پول زیادی از جیب بیمار هزینه شود و بیمه‌ها و دولت نیز بار زیادی تحمل نکنند. یکی دیگر از ویژگی‌های این الگو برقراری هماهنگی کامل بین حوزه بهداشت، درمان و امور اجتماعی است؛ این سه ضلع  باید با یکدیگر کار کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه جزیره‌ای عمل کردن نمی‌تواند ما را به هدف خود برساند، ادامه داد: برای اجرای مدل بومی نظام ارجاع و پزشک خانواده باید سه معاونت اجتماعی، درمان و بهداشت در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم بر اساس پایلوتی که انجام می‌دهیم، اشکالات را پیدا و این نظام را مستقر کنیم. این نظام می‌تواند ما را به اهداف خود در  زمینه اقتصاد سلامت برساند، اما در عین حال نیاز به فرهنگسازی هم دارد و باید با صبر و دقت انجام شود.

وی، اولویت بعدی خود را سلامت خانواده و سیاست‌های ابلاغی در حوزه جمعیت کشور خواند و گفت: ما باید به شاخص‌های کلیدی این حوزه به ویژه کاهش مرگ و میر مادران باردار بپردازیم. تاکنون به خوبی روی این موضوع کار شده است؛ به همین دلیل این راه باید علمی‌تر و دقیق‌تر ادامه پیدا کند.

رئیسی همچنین بر اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر تاکید و تصریح کرد: با استفاده از همکاری سه معاونت درمان، بهداشت و اجتماعی وزارت بهداشت می‌توان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داد. زیر ساخت همه این موار دنیز  پرونده الکترونیک است که باید برای همه خانواده‌های ایرانی ایجاد شود؛ چرا که بدون پرداختن به آن نمی‌توان کاری از پیش برد. در عین حال اقدامات قبلی نیز باید ادامه پیدا کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches