×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه پرداخت بدهی به دانشگاه های علوم پزشکی به ماه ۱۱ سال ۹۵ رسیده است، گفت: بزودی مطالبات مربوط به ماه دوازدهم سال ۹۵ پرداخت و این پرونده رسما بسته می شود.

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی در نشستی خبری درخصوص برخی اظهارات مبنی بر افزایش بدهی‌های سازمان بیمه سلامت ایران پس از انتقال این سازمان بیمه‌گر به وزارت بهداشت، گفت: روزی که به سازمان بیمه سلامت ایران آمدم پرداختی‌ها به مراکز درمانی وارد ماه هفتم سال ۹۵ شده بود.

موهبتی همچنین درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها گفت: پیش از ورودم به بیمه سلامت پرداختی‌ها به داروخانه‌ها در ماه نهم سال گذشته بود و اکنون به صورت میانگین مطالبات داروخانه‌ها تا پایان خردادماه امسال پرداخت شده است و فاصله پرداخت مطالبات از ۷ ماه به سه ماه رسیده است.

موهبتی درباره انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت نیز گفت: ریشه این انتقال بحث دیگری بود چرا که تولیت و سیاستگذار وزارت بهداشت است؛ نمی خواهم درباره غلط یا درست بودن انتقال چیزی بگویم اما در مجموع اوضاع بهتر شد.

وی با بیان اینکه اگر سیاستگذار منابع مالی نداشته باشد به اجرای برنامه‌هایش توجهی نمی‌شود، گفت: روشن است که ضمانت اجرایی تحقق یک برنامه آن است که پول هم در اختیار سیاستگذار باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: تجربه این چند ماهه نشان داد که این حرف‌ها درست است و اکنون با انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت مدیریت هزینه از ارکان اصلی ما محسوب می‌شود و در این مدت ایجاد تعهد جدید نداشتیم.

به گفته وی، به این ترتیب اگر در شورای عالی بیمه مبحثی تصویب شود، بی‌تردید اجرای آن منوط به تامین منابع خواهد بود.

موهبتی افزود: معنی ندارد دستگاه خدمتی مانند سازمان بیمه سلامت در پرداخت‌هایش ۱۴ ماه تاخیر داشته باشد البته طبق قانون، ورودی سازمان بیمه سلامت شامل هفت درصد حداقل حقوق برای ۸۰ درصد جمعیت (بابت هر خانوار) می‌شود، البته سرانه کارکنان دولت مقداری از این رقم بالاتر است که با میانگین جمع این دو، سرانه ما به حدود ۷۹ هزار تومان در سال ۹۶ می‌رسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches