×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پرونده امسال بورس با رشد ۴۷۰ پله ای شاخص بسته شد

اقتصادتهران:  معاملات بورس در آخرین روز کاری امسال (دوشنبه) با رشد ۴۷۰ پله شاخص کل و تثبیت جایگاه در رقم ۹۶ هزار و ۲۸۹ واحدی پایان یافت.

به گزارش ایرنا، امروز یک میلیارد و ۷۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در ۵۹ هزار و ۳۳ در معاملات امروز بورس خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۱۴۹ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۱۲۱ واحد بالا رفت.

شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۹۰ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۷۱۶ واحد رشد کرد.

شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۴۵۴ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۳۷۵ واحد افزایش یافت.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه ۵۶ میلیون سهم به ارزش ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسی نیز به ارزش ۱۸۴ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۱۵۲ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

در رده چهارم، گروه بانک ها با معاملاتی به ارزش ۱۲۱ میلیارد ریال جای گرفت.

گروه مواد دارویی نیز با معاملاتی به ارزش ۵۳ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، وبصادر (بانک صادرات)، فملی (ملی صنایع مس) و شاراک (پتروشیمی اراک) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و آن را بالاکشید.

پس از هفت عرضه اولیه و یک گشایش نماد در بازار فرابورس ایران که تا اواخر دی ماه رقم خورد، در آخرین روز کاری سال قطار عرضه‌های اولیه فرابورس به ایستگاه پایانی رسید و ۱۰ درصد از سهام گروه کارخانه های صنعتی تبرک و شرکت «ماداکتو استیل کرد» به ترتیب در فرابورس عرضه شد.

شرکت گروه کارخانه های صنعتی تبرک مهرماه در بازار دوم پذیرش شد و تعداد کل سهام این شرکت بیش از ۲ میلیارد و ۲۳۱ میلیون سهم است که امروز ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت به تعداد ۲۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۲۱ سهم عرضه شد.

مدیر این عرضه شرکت کارگزاری بانک ملی و حداکثر سهام قابل خریداری هر شخص حقیقی و حقوقی ۲ هزار و ۲۰۰ سهم بود که به هر کد معاملاتی تا سقف ۲۲۰۰ سهم ‏اختصاص داده شد.

امروز در بازار فرابورس ایران همچنین شاهد تعدیل نرخ اوراق اخزا بودیم. به این ترتیب با کاهش حجم عرضه اسناد خزانه اسلامی در بیشتر نمادها، قیمت این اوراق افزایش و نرخ آن‌ها در بازار بدهی فرابورس ایران تا اندازه ای کاهش یافت.

در معاملات امروز شاخص فرابورس پنج واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۹۶ واحدی قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches