×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خراسان شمالی

اقتصادتهران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات امسال از منابع مختلف به کشاورزان این استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی روز یکشنبه در آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان اظهار داشت: امسال یکهزار و ۸۱۷ طرح با یکهزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بانک ها معرفی شد.

وی با بیان اینکه بیشتر تسهیلات پرداخت شده از محل طرح اشتغال روستایی و عشایری بوده، افزود: امسال برای یکهزار و ۱۶۷ نفر در زمینه کشاورزی اشتغال ایجاد شد.

وی اظهار داشت: پارسال پنج هزار و ۱۸۶ درخواست به بانک ها با مبلغ یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ارسال شده بود که سه هزار و ۱۰۴طرح، افزون بر یکهزار و ۱۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

یوسفی افزود: امسال ۶۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان در حوزه کشاورزی جذب شده است.

یوسفی گفت: قمرالدین آرین از مانه و سملقان در حوزه تولید گندم دیم و بی بی تاج جاوید، نوغاندار و زهره جهانی به عنوان مروج، نمونه کشوری شده اند.

وی افزود: همچنین ۳۶ کشاورز در زمینه های تولید زراعی، باغی، محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در استان نمونه شده اند.

وی گفت: ۱۲ نفر نیز در حوزه طیور و آبزیان، ۱۰ نفر در بخش آب و خاک، صنایع و مکانیزاسیون، ۲۰ نفر در بخش ترویج و تشکل ها و ۱۹ نفر نیز در حوزه عشایر، منابع طبیعی، امور اراضی و دامپزشکی نمونه استانی شدند.

یوسفی، ملاک های بررسی برای انتخاب تولید کنندگان نمونه را شرکت در برنامه های آموزشی ترویجی، داشتن ارتباط مستمر با مراکز و کارشناسان جهاد کشاورزی و رعایت نکات فنی رشته مربوطه و عملکرد در واحد سطح ذکر کرد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی با ۸۰ هزار بهره بردار دارد و در این استان سالانه افزون بر ۲٫۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و نیز دامی تولید می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches