×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان مرکزی

اقتصادتهران: مدیرشعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در طرح خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان را پرداخت کرد.

عبدالصمد صناعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۴۹ هزار و ۷۰۰ تن گندم به ارزش سه هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال امسال با قیمت تضمینی۱۳ هزار ریال توسط دولت از کشاورزان استان مرکزی خریداری و در سیلوهای استان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۵۴ درصد از مطالبات کشاورزان استان مرکزی بابت خرید تضمینی گندم پرداخت و یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال باقی مانده است که با تامین اعتبار توسط دولت به کشاورزان پرداخت می شود.

صناعی افزود: ۱۰۰درصد مطالبات کشاورزانی که تا پایان خرداد ماه، گندم خود را به سیلوهای ذخیره سازی گندم تحویل داده اند پرداخت و ۵۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول آنان تا مهرماه تحویل شده باقی مانده که امید است به زودی توسط دولت تامین و به حساب کشاورزان واریز شود.

صناعی خاطر نشان کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک متولی بخش کشاورزی، با تامین منابع مالی در قالب تسهیلات ۲ ماهه بدون سود، تلاش کرده تا با ایجاد امکان خرید نهاده های کشت پاییزه، کشاورزان را در زمینه تولید یاری رساند.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی برای سرعت بخشیدن به عملیات خرید و واریز پول به حساب کشاورزان سامانه ویژه خرید تضمینی را طراحی کرده است.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches