×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت وام برای خرید کالاهای ایرانی

اقتصادتهران: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح “پرداخت وام به مردم برای خرید کالاهای ایرانی” خبر داد و گفت: این طرح به منظور تحریک تقاضای داخلی و رونق تولید در نظر گرفته شده که بر مبنای آن قرار شده تسهیلاتی برای خرید کالا به مردم اختصاص یابد و مبلغ آن از طریق پرداخت وام و اقساط بازپرداخت شود.

مجتبی خسروتاج در نشستی اظهار کرد: وزارت صنعت به دنبال طرح‌هایی است که بتواند از طریق اختصاص وام کالایی به مردم، زمینه تقاضا را فراهم کند تا از محصولات داخلی حمایت شود.

وی گفت: بنا داریم بتوانیم در قالب اختصاص وام به مردم تسهیلاتی فراهم کنیم تا کالاهای بادوام بخرند و این اقدام در راستای تحریک تقاضا بر بازار داخلی همزمان با رونق تولید است.

به گفته خسروتاج این طرح مشترک با وزرات تعاون بوده که بر اساس آن قرار است تسهیلات در قالب قانون کار به کارمندان و حقوق بگیران دولت اختصاص یابد و امیدواریم امسال اجرایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های دولت هجوم کالاهای خارجی به بازار است که فرصت را برای کالاهای داخلی محدود می‌کند، تصریح کرد: تلاش داریم جلوی تبلیغات کالاهای خارجی را در یک برنامه زمان‌بندی شده بگیریم.

خسروتاج در عین حال بیان کرد: فضای جدید پس از مذاکرات برای انتقال تکنولوژی در بخش صنعت، معدن و تجارت فراهم شده و تعداد هیات‌های خارجی‌ که قصد دارند به ایران بیایند بسیار زیاد است که بنا داریم در بخش جایگزینی ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های روز وارد شویم و افزایش تولید و بهره‌وری را شاهد باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از سه برنامه بهبود فضای کسب و کار، پشتیبانی از تولید و تحریک تقاضا در بازار داخلی و خارج به عنوان برنامه اصلی وزارت صنعت برای رونق تولید سخن گفت.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره آزادسازی نان و با بیان این‌که دولت هنوز تصمیمی برای حذف یارانه نان و آزاد شدن قیمت‌ها نگرفته است، گفت: طبق مصوبه هیات وزیران در آذر سال گذشته، برای جبران هزینه‌های نانوایی‌ها در کارگروه‌هایی که در استانداری‌ها تشکیل می شود می‌توانند قیمت نان را تا سقف ۲۰ درصد اصلاح کنند و در مصوبه دولت به صراحت عنوان شده که اگر نانوایی در منطقه‌ای درخواست آزادپزی دارد حتما باید در آن منطقه چهار نانوایی یارانه‌ای داشته باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches