×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت مطالبات فرهنگیان سیل‌زده در اولویت قرار می‌گیرد

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیانی که در حادثه سیل اخیر آسیب دیده‌اند باید در اولویت قرار گیرد، از مسئولان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خواست هر چه سریع‌تر فهرست این افراد را تهیه کنند.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، «سید محمد بطحایی» در نشست مدیران کل آموزش و پرورش مناطق استان لرستان با بیان اینکه این وزارتخانه در قبال فرهنگیان آسیب دیده از حادثه سیل مسئول است، بر اجباری کردن بیمه خانه معلمان تاکید کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط خریدن یک یخچال هم سخت است حال آنکه برخی از همکاران فرهنگی در سیل اخیر همه زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون برای رفع مشکلات آنها باید اسکان ویژه دایر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در خوزستان سه کمپ ویژه معلمان راه اندازی شده و در لرستان هم به تشخیص مسئولان استان باید در این باره هر چه زودتر تصمیم‌گیری شود، یادآورشد: آمار فرهنگیان آسیب‌دیده باید سریعا در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا اعتبارسنجی و اقدامات لازم انجام شود.

بطحایی گفت: در حوزه فضاهای آموزشی دو مساله وجود دارد؛ اول اینکه باید نسبت به پاکسازی فضاهای قابل استفاده اقدام شود و فهرستی از فضاهایی که به تخریب و بازسازی نیاز دارند نیز تهیه شده و در اختیار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بچه های کنکوری و دانش آموزان پایه دوازدهم بیشترین نگرانی را دارند، گفت: تکلیف امتحانات نهایی تا چند روز آینده مشخص می‌شود و به احتمال زیاد اختیار آن را به مدیرکل استان واگذار می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش از مسئولان ادارات کل استان ها خواست نسبت به تهیه کتاب و لوازم التحریر برای دانش آموزان سیل زده اقدام کنند و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط معاونت پرورشی و فرهنگی و کانون پرورش فکری باید در اولویت قرار گیرد و اگر نیاز است در برخی مکان ها زمین بازی راه اندازی شود زیرا اولویت آن از کلاس درس هم بیشتر است.

بطحایی یادآورشد: روحیه بچه‌ها برای ما مهم است نه نمره و مهم این است که این بچه ها خود را نبازند و در برابر حادثه‌ای که اتفاق افتاده پایدار بمانند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحران اخیر نقش خود را مثل همیشه به خوبی ایفا کرده است، تصریح کرد: حادثه سیل بسیار سنگین، دردآور و ناراحت‌کننده است و اگر چنین اتفاقی حتی برای یک خانواده از مردم ما بیافتد جای ناراحتی‌ دارد اما آن چیزی که می‌تواند عامل تاثیرگذار در روحیه مردم و بازگشت نشاط به جامعه شود، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مهمترین رسالت ما همین است و هیچ دستگاهی این کارکرد را ندارد، هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که چنین کارکردی دارد، آمد و شد بچه‌ها و رفتن و آمدن و جیغ و سر و صدای آنها، بازگشت امید به جامعه است و اگر این اتفاق نیافتد می‌تواند آثار زیانباری را در جامعه به جای بگذارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches