×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تسهیلات۵۰ میلیونی برای نوسازی بافت‌های فرسوده منطقه۲۰

اقتصادتهران: شهردار منطقه۲۰ از ارائه بسته تشویقی به ارزش ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به انبوه سازان به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، سید احمد صفوی یزدی، شهردار منطقه ۲۰ در نشستی که صبح امروز در محل ساختمان مرکزی این منطقه شهرداری برگزار شد ضمن بیان این مطلب، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و بر اساس جزییات بسته تشویقی ارائه شده قرار بر این است که اگر پلاک‌های فرسوده با هم تجمیع شده و مجموع آن‌ها به یک پلاک ۱۵۰ متری برسد، به ازای هر واحدی که در این تجمیع به دست می‌آید، طبق تعامل بانک و شهرداری، مبلغ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: شرایط سود وام نیز به گونه‌ای است که بخشی از آن توسط شهرداری پرداخت شده و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود به طوری که این تسهیلات بدون سود در اختیار افرادی که به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند پرداخت می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به تصویب طرح تملک خانه‌های اطراف حرم شاه عبدالعظیم(ع) در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی گفت: قرار است تا اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه پل غیرهمسطح تقی آباد به بهره برداری برسد.

وی به گزارش خبرنگار شهرنوشت، سید احمد صفوی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر پیشرفت های زیادی درمنطقه ۲۰ داشتیم، گفت: در  این ایام بیش از ۶۰ بوستان محلی  با مساحت ۱۷۳ هکتار، ۵۶ زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۶۵هزارمترمربع و همچنین ۱۰سوله ورزشی و مدیریت بحران ایجاد شده است. این در حالیست که ۶کیلومتر از بزرگراه امام علی و توسعه خطوط مترو در منطقه و همچنین شبکه معابر ایجاد شده از دیگر پیشرفت هاست. سوله های مدیریت بحران و ۲۰ سرای محله به صورت صد درصدی در این مدت احداث شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی آب نماها و احداث اسکان کارگری برای زحمتکشان نظافت شهر نیز در دست طراحی است، عنوان کرد: ۸ چمن مصنوعی جدید و ۸ دستگاه سرویس بهداشتی در بوستان ها ایجاد شده است. همچنین جداره سازی خیابان حرم مطهر شاه عبدالعظیم(ع) به صورت سنتی اسلامی – ایرانی و پیاده راه‌های شهید رجایی و فداییان اسلام از دیگر امکانات در دست بررسی است.

صفوی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تملک خانه های اطراف حرم مطهر شاه عبدالعظیم(ع) بیان کرد: ساماندهی اطراف حرم مطهر نیازمند کار تکمیلی است که به همین منظور مشاور پروژه انتخاب شده که این طرح در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی به تصویب رسیده است. این طرح شامل یک فضاسازی مناسب اطراف حرم برای حضور زائران است که یک فضای پیاده در اطراف حرم و یک فضا در ضلع شمال شرقی حرم برای فعالیت زائران در ایام خاص سال پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ در خصوص اینکه ۱۱ آیتم در این باره در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: با نهایی شدن این طرح حرم از ضلع جنوبی قابل رویت و مناسب برای افرادی است که از مسیر شهید آوینی استفاده می کنند.

صفوی در خصوص تقاطع غیرهمسطح تقی آباد اظهار کرد: این پل برای راحتی شهروندان در عبور و مرور ایجاد شده که پروژه ای فرامنطقه‌ای است و زمانی که شهردار تهران از این طرح بازدید کرد، تغییرات عمده ای داده شد که قرار است تا اواخر مهرماه یا اوایل ابان ماه به بهره برداری برسد.

صفوی به امتداد خط۶ مترو تهران در بخش جنوبی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال بخش جنوبی این خط تا دولت آباد آماده بهره برداری می‌شود.

گفتنی است این مراسم به بهانه روز خبرنگار تدارک دیده شده بود که در آن از خبرنگاران فعال حوزه تجلیل به عمل آمد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches