×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت بسته معیشتی ویژه کرونا به حدود ۳ میلیون نفر

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا تدابیر وزارتخانه متبوعش برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و اقدامات صورت گرفته در این راستا را تشریح و طی گزارشی اعلام کرد.

به گزارش اقتصادتهران، محمد شریعتمداری در یادداشتی که بدین منظور نوشته و در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده، آورده است: همه‌گیری کووید ۱۹ در کنار ایجاد بحران در حوزه سلامت، هزینه‌های گسترده‌ای را بر اقتصاد جهانی و ابعاد مختلف زندگی اجتماعی فرهنگی جوامع بر جای گذاشته است. روبروشدن با چالش‌های این بحران عالم‌گیر در کشورهای مختلف یک مواجه بی‌سابقه، تجربه‌نشده و بسیار سخت بوده است.

وزیر تعاون همچنین با تاکید بر اینکه در این میان، درحالی‌ که در ایران در شرایطی به جنگ کرونا رفته‌ایم که شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را هم تحمل می‌کنیم ادامه داده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بسیج همه امکانات، از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸، سیاست‌ها و تدابیر متعددی را برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به کووید ۱۹، کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و افرادی که شغل و درآمدشان تحت تأثیر قرار گرفته تدوین و اجرایی کرده است که اشاره‌ای کوتاه به برخی از آنها خواهم داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار تخت بیمارستانی در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مبتلایان به کرونا اختصاص یافت اظهار کرده است: بیش از ۹۲۰۰ نفر بیمار در این مراکز بستری شدند و خدمت دریافت کردند.

به گفته شریعتمداری، مراکز تولیدی دارویی- بهداشتی وزارتخانه، به‌ویژه در شستا، حتی با تغییر و گسترش خط تولید خود، تاکنون ۴۰۰هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده دست (بر پایه الکل)، بیش از ۳ میلیون لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح (بر پایه آب اکسیژنه یا آب ژاول)، ۶ تن ماده مؤثر هیدروکسی کلروکین را طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید کرده‌اند.

وی در ادامه همچنین نوشته است: شرکت‌های توزیع نیز در ایام نوروز بدون محدودیت، محصولات مقابله با این بیماری از جمله ۶/۱میلیون عدد ماسک سه‌لایه را بین مراکز درمانی توزیع کرده‌اند. در همین راستا، در مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای نیز با اختصاص فضا و تجهیزات کارگاهی، تولید ماسک و لباس ایزوله، دستکش، و سایر تجهیزات مصرفیِ موردنیاز در حال انجام است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس و کنترل شیوع از طریق کاهش سفرها و ممنوعیت تجمعات و ایجاد فاصله اجتماعی از راهبردهای اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است بیان کرده است: از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ تمهیدات و تصمیمات متعددی (به‌ویژه درسازمان تأمین اجتماعی) برای عدم خروج غیرضروری مردم از منزل اتخاذ شده است. برای نمونه، کلیه رسیدگی‌های هیئت‌های تشخیص بدوی و تجدیدنظر سازمان تأمین اجتماعی و همه رسیدگی‌های هیئت‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی تا پایان فروردین ماه به تأخیر افتاد، ضرورت حضور و غیاب افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند تا پایان فروردین ماه برای کاهش سفرهای شهری و بین شهری متوقف شد.

وی تاکید کرده است: کلیه دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن‌ماه اعتبار داشتند بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان یا کارگزاری‌ها تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۹ تمدید اعتبارشدند و الزام به مراجعه حضوری برای ثبت درخواست بیمه بیکاری برچیده شد  و به جای آن سامانه الکترونیکی راه‌اندازی شد  که متقاضیان را از مراجعه حضوری بی نیاز کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches