true
اقتصادتهران: بیمه آرمان که عملکرد مطلوبی از زمان به روی کار آمدن علیرضا بیانیان، به عنوان مدیرعامل داشته تا کنون برای سال جاری توانسته به کسب پورتفوی ۲۵۰ میلیارد تومانی دست پیدا کند که ۴۲ میلیارد تومان نیز به عنوان حق بیمه سنوات آتی است که در حق بیمه امسال شرکت لحاظ نشده است.
این در حالی است که شرکت بیمه آرمان به تازگی خسارات واحدهای خسارت دیده بجنورد را که حدود ۵ میلیارد تومان بود پرداخت کرد و در مورد خسارات واحدهای مسکونی آسیب دیده زلزله کرمانشاه نیز تیم های خود را برای برآورد خسارات به منطقه اعزام کرد که پرداخت خسارات توسط این شرکت حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد می شود که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
در همین زمینه و با توجه به سالروز بیمه در نشستی صمیمی با علیرضا بیانیان، مدیرعامل این شرکت درباره نقش صنعت بیمه در مدیریت ریسک و سایر موارد به گفت و گو نشستیم که ما حصل آن در ذیل آمده است:
وی با اشاره به بدهی این شرکت در بدو ورودش به شرکت گفت: شرکت ۲۷۰ میلیارد تومان بدهی داشت که در این میان ۵۲ میلیارد تومان نیز از شرکت سایپا و نیز ۳۷ میلیارد تومان از ایران خودرو طلب داشت. وی افزود: شرکت ایران خودرو کل بدهی خود را به شرکت پرداخت کرد در حالی که ۳۷ میلیارد تومان از بدهی سایپا به بیمه آرمان باقی مانده است.
بیانیان با بیان آن که بسیاری از بدهی های شرکت پرداخت شده است تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان از بدهی های شرکت پرداخت شد به طوری که کل بدهی شرکت به صندوق هنرمندان تسویه شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادتهران که این ارقام از چه محلی پرداخت شده است یادآور شد: سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان صرفه جویی در امور شرکت صورت گرفت ضمن آن که میزان صرفه جویی در هزینه های شرکت نیز بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان آن که ضریب خسارت شرکت ۶۷ درصد است گفت: با انجام اصلاحات در محاسبه خسارت توسط بیمه مرکزی، روند پرداخت خسارت توسط شرکت نیز در حال اصلاح است ضمن آن که خسارات پرداختی شرکت به زیاندیدگان، توسط دو شرکت ارزیاب خسارت انجام می گیرد.
مدیرعامل بیمه آرمان با تاکید بر آن که بالا بردن دانش فنی پرسنل یکی از اولویت های شرکت به شمار میرود، یادآور شد: در واقع شرکت بیمه نباید بیمه نامه صادر کند زیرا این کار، مختص نمایندگان است ضمن آن که شرکت بیمه ای نیابد وارد کار محاسبه خسارت شود بلکه این وظیفه ارزیابان خسارت است.
به گفته بیانیان، خرید ملک توسط شرکت در دستور کار قرار گرفته به طوریکه تا پایان سال، ۶ شعبه ملکی برای شرکت خریداری خواهد شد.
قراردادهای جدید بیمه آرمان
بر پایه این گزارش، مینا صدیق نوحی، قائم مقام شرکت بیمه آرمان نیز در سخنانی گفت: این شرکت چند قرارداد با نهادهای مختلف منعقد کرده است به طوری که قرارداد با ناجا و نیز قرارداد با علوم پزشکی تهران و شهرداری اهواز از جمله این قراردادهاست.
وی افزود: بیمه آرمان تا پایان سال ۲۰۱۷ قراردادهای داخلی در زمینه اتکایی منعقد کرده است به گونهای که بیمه مرکزی در این قراردادها راهبر است و تا ۷۰ درصد در قراردادهای بیمه آرمان سهم دارد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال ۲۰۱۸ بنا داریم تا با شرکتهای خارجی نیز قرارداد داشته باشیم که این اتفاق از طریق بروکرها روی میدهد.
کارنامه و برنامههای کمی و کیفی بیمۀ آرمان
بیمۀ آرمان با تدوین ماموریت و چشم انداز آینده شرکت و با تلاش مجدانه کارکنان خود حرکت هدفمند و برنامه ریزی شدهای برای دستیابی به جایــگاه پیشروترین شرکت بیمه کشــور آغاز کرده است.
ایجاد حلقه ارتباطی با سازمان های بزرگ بانکی، اقتصادی، صنعتی و تجاری در جای جای کشور، جذب پرتفوی بیمه ای با حجم و ترکیب مناسب و توسعه مراکز ارائه خدمات در قالب اجزای شبکه فروش از جمله شعب، نمایندگیها و مراکز پرداخت خسارت از اهم فعالیت های شرکت در این مدت بوده است.
این شرکت برای رشد و توسعه از هیچ کوششی فروگذار نبوده و با تکیه بر نقشه راه و برنامهریزیهای انجام شده در پیشبرد اهداف ترسیم شدۀ خود که همانا رضایتمندی سهامداران، مشتریان و سایر ذینفعان است،گام برداشته و قطعاً دستاوردها و خدمت رسانی به مردم و بیمه گذاران نتیجۀ تلاش، همدلی، انسجام و یکپارچگی مدیریت و کارکنان متعهد و متخصص این شرکت بوده است.
سرمایه این شرکت تا پایان سالجاری از۱۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و تلاش می شود طی یک برنامه دو ساله این سرمایه به ۲۰۰۰ میلیارد ریال برسد.
بیمه آرمان در سال ۱۳۹۵ با رویکرد اصلاح ترکیب پرتفوی، کنترل ریسک و جذب پرتفوی مناسب و همچنین بررسی و کنترل خسارتهای اعلام شده، حدود ۲٫۲۳۰ میلیارد ریال حق بیمه تولیدکرده که از این رقم، ۲۱۱ میلیارد ریال به صورت مستقیم (۸٫۸ درصد) و ۲٫۱۶۳ میلیارد ریال (۹۱٫۲ درصد) به صورت غیر مستقیم و از طریق شبکه نمایندگیها و کارگزاران بیمه بوده است.
همچنین خسارت پرداختی سال ۱۳۹۵ مبلغی حدود ۱٫۵۰۶ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال قبل از آن یک درصد کاهش داشته است. نسبت خسارت سال ۱۳۹۵ نیز، معادل ۶۸ درصد است که در مقایسه با سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.
برنامههای کمی و کیفی شرکت در سال ۱۳۹۶
اصلاح ساختار شرکت در راستای اجرای آیین نامه حاکمیت شرکتی.
- انجام افزایش سرمایه شرکت از ۱۲۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۰۰ میلیارد ریال در بازه زمانی دو ساله و پیگیری مستمر مراحل افزایش آن.
- استفاده از ظرفیتها و ارتقای خدمات رسانی بهنگام به بیمه گذاران و زیان دیدگان.
- اصلاح حساب همه جانبه در زمینۀ کدینگ مالی.
- ادامه استقرار کمیته وصول مطالبات مبتنی بر روشهای روز در این حوزه.
- تطبیق حساب و وصول مطالبات معوق از ایران خودرو، سایپا، بانک کشاورزی و بیمه گذاران بزرگ.
- راه اندازی پی سی پوز جهت سهولت در دریافت حق بیمه و تمرکز بر عملیات الکترونیکی در مبادلات نقدی.
- راه اندازی دریافت الکترونیک و از طریق درگاه اینترنتی جهت تسهیل در واریز حق بیمهها.
- ارتقا و بروزرسانی سامانۀ امور سهامداران پورتال شرکت.
- درج بموقع اطلاعات و افزایش شفافیت مالی در سامانۀ اطلاع ناشران کدال.
- تقویت بنیۀ شبکۀ فروش.
- استقرار نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد.
- طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر شایستگی و بسترسازی استقرار مدیریت تعالی منابع انسانی.
- بازنگری فرآیندها و کاهش مدت زمان ارائه خدمات.
- آسان سازی در فرآیندهای صدور و خسارت با روش های نوین با استفاده از بسترهای الکترونیکی
- گسترش روابط بین المللی در عرصۀ بیمه
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=104099
false
true