×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پرتفوی صنعت بیمه از اقتصاد ملی کمتر از یک و نیم درصد است

رییس کل بیمه مرکزی گفت: پرتفوی (سبد سهام ) صنعت بیمه از اقتصاد ملی به یک و نیم درصد هم نمی رسد و باید اصول و مبانی مناسب این صنعت اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم امین در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدی بیمه دانا که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: صنعت بیمه کشور دارای ظرفیت ها و توانمندی های مناسبی است که تاکنون نتوانسته به آن دست یابد.

وی با بیان این که توقعات از صنعت بیمه بسیار زیاد است، گفت: بیمه ها در زمینه کمک به دولت ها در جبران زیان مردم، نقش با اهمیتی دارند و با توجه به نقش صنعت بیمه، انتظارات و توقعات در افکار عمومی در سطح بالایی قرار دارد.

امین تصریح کرد: انتظارات مردم از صنعت بیمه در سطح کشورهای کره، ژاپن و اروپاست اما امکانات و کارکردهای شرکت های بیمه در ایران تناسبی با توقعات ندارد و باید این امر آسیب شناسی شود.

به گفته وی خدمات و کالاها در یک اقتصاد رقابتی با کیفیت بهتر و قیمت متعادل تر عرضه می شود و بخش بیمه نیز باید رقابتی شود.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان این که رقابتی کردن تنها با افزایش تعداد شرکت ها نیست، تاکید کرد باید اصول و مبانی حاکم به این فعالیت را درست اجرا کنیم.

امین تصریح کرد: صنعت بیمه از معدود بخش های اقتصادی است که به دور از مالکیت و مدیریت می تواند نیازهای جامعه را پاسخ دهد، گرچه مالکیت نیز تعیین کننده نحوه عمل نیست و نحوه اداره بنگاه ها، خدمات را تضمین می کند.

وی تاکید کرد: نحوه اداره بنگاه ها در شرایط جدیدی که بر کشور حاکم شده و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این نوید را می دهد که باید به سمت و سویی حرکت کنیم که اداره بنگاه ها را از مبانی و اصول قرار دهیم.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: توقعاتی که از دولت تدبیر و امید بوجود آمده است، تنها به صرف اقتصاد کالان نیست بلکه بنگاهها باید درست اداره شوند تا اقتصاد نیز حرکت درستی داشته باشد.

وی با انتقاد از رقابت ناسالم شرکت های بیمه ای گفت: رقابت در بازار بیمه با تعداد شرکت ها ایجاد شده ، اما عملکردها سالم نبوده و توقع این است که مدیران جدید به صورت حرفه ای عمل کرده و در ارایه نرخ به شرایط بازار توجه کنند.

امین در پایان گفت: شرکت های بیمه ای که پرتفوی ۱۵ تا ۲۰ ساله می فروشند، باید دغدغه های زیادی داشته باشند زیرا این امر نیازمند تدبیر و مدیریت است.

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches