×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پرتاب ماهواره دوستی منتظر مساعدت مجموعه پرتاب کننده است

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پرداخت هزینه های مرتبط با پرتاب ماهواره دوستی اشاره کرد و گفت: پرتاب این ماهواره منتظر اقدام و مساعدت مجموعه پرتاب کننده است.

 به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» روز دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی رییسان دانشگاه ها در جمع خبرنگاران افزود: مذاکره با وزارت دفاع درباره پرتاب ماهواره دوستی انجام شده است و اکنون منتظر ارایه برنامه پرتاب از سوی این نهاد هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر فراهم بودن مقدمه های لازم برای پرتاب ماهواره دوستی، از اعلام امادگی سایر کشورها برای پرتاب ماهواره خبر داد و افزود: تمایل داریم ماهواره به کمک توانمندی داخلی پرتاب شود.

عضو هیات دولت دوازدهم به آماده پرتاب بودن سه مجموعه ماهواره اشاره کرد و گفت: هرسه مجموعه مذکور در نوبت پرتاب قرار دارند و به محض اعلام آمادگی از سوی مجموعه پرتاب کننده یک به یک پرتاب خواهند شد.

آذری جهرمی با تاکید بر انجام مذاکره با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای فراهم کردن شرایط لازم گفت: هر زمان این مجموعه اعلام آمادگی برای پرتاب کند ماهواره های ما پرتاب خواهند شد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: همواره توسعه صنعت فضایی به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی، هواشناسی، حمل و نقل مورد تاکید این وزارتخانه است و سرمایه ‌گذاری‌های لازم در این عرصه صورت خواهد گرفت.

آذری جهرمی از اعمال نظام فیلترینگ و پالایش یکسان شبکه های اجتماعی برای همه بخش های کشور که سبب اعمال محدودیت برای دانشگاه ها شده است انتقاد کرد و آن را مطلو ب ندانست.

عضو هیات دولت دوازدهم خواستار ایجاد وضعیتی شد که دانشجویان و مجامع علمی بتوانند بدون محدودیت از منابع خارجی استفاده کنند و سطح دانش خود را افزایش دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از اینکه نگاه به شبکه های اجتماعی سیاسی شده و به محض اظهار نظر در این باره عده ای در مقابل آن موضع گیری کرده و آن را به گروهی دیگر نسبت می دهند، گفت: باید همه ارکان نظام به این موضوع نگاه جدی جدای از سیاسی کاری ها داشته باشند و نظام خود تحریمی برای دانشگاه ها برداشته شود.

آذری جهرمی خواستار آن شد تا به دانشجویان اجازه داده شود بدون اعمال محدودیت بتوانند به منابع علمی خارجی دسترسی داشته باشند و با بیان اینکه البته نگرانی فرهنگی در این بخش جدی است، گفت: راهکارهایی در این باره در دست اقدام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مذاکره ای که نزدیک به دو ماه پیش با دادستانی کل کشور در باره رفع برخی محدودیت ها برای دانشگاه ها داشته است، اشاره کرد و گفت: گرچه دادستانی شرایط سختی مدنظر قرار داده است اما به دنبال لحاظ کردن این شرایط هستیم تا بعد از آن دانشگاه ها بتوانند به این منابع خارجی دسترسی داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches